ОЛАФ блокира четири проекта за близо 19 млн.евро

ОЛАФ спря плащанията по европейската програма за промоция на български селскостопански продукти в чужбина след разследване на европейската служба за борба с измамите.
Блокирани са четири проекта за близо 19 млн. евро, установи проверка, потвърдена от данни получени по ЗДОИ от Държавен Фонд Земеделие. От Брюксел са открили документи и данни за завишени цени и фиктивни доставки към подизпълнители при осъществяването на програмата.
До края на разследването няма да получат  пари проектите „Отиди, вземи, хапни биологично“ за 4 574 551 евро, „Разнообразие от вкусове“ за 2 982 967 евро, „Качествено европейско сирене“ за 3 971 788 евро, „Европейско овче месо и сирене. Опитайте качеството, вкусете разликата.“ за 3 705 096 евро, „Освободете европейския вкус“ за 3 759 660 евро. От ОЛАФ са поискали 100% корекция, което означава връщане на всички вече разплатени суми.
Засегнати са проектите на Национална Асоциация за развъждане на млечни овце в България  - НАРСПБМ,  Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци в Република България, Българска Асоциация Биопродукти и Асоциация на млекопреработвателите в България. Всички те се изпълняват от базираната в Брюксел фирма Agropromotion SARL, която е била разследвана от ОЛАФ.
От сайта на Agropromotion се разбира, че милионите се харчат осново за изработка на рекламни материали – диплянки, торбички и готварски престилки, сайтове на няколко езика за продукцията на българските производители, участия в изложения провеждани в Близкия изток и страните от ОНД, и публикации в пресата на целевите пазари.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия