Изтеглиха от търговската мрежа 8269 бутилки заместител на оцета

Българската агенция по безопасност на храните изтегли от търговската мрежа 8269 бутилки заместител на оцета, от които 8149 бутилки по 700 милилитра и 120 по 3 литра. Киселите продукти не са опасни за хората, но представената информация на етикета подвежда потребителите, съобщиха от Агенцията.

 Извършени са общо 1259 проверки, 29 са в производствени предприятия, 95 в складове за търговия на едро и 1135 в обекти за търговия на дребно, в това число и големи търговски вериги и квартални магазини на територията на цялата страна.
 
При една от проверките, на производител на кисел продукт е издадено предписание за преетикетиране на 4320 бутилки от 700 милилитра и 120 от 3 литра. Те са били със заблуждаваща етикетировка „Подкислител с аромат на ябълка“, с картинно изображение на зелена ябълка, което е в разрез със законодателството и подвежда потребителя. Останалите спрени от реализация количества са на различни производители, а несъответствията са свързани с подвеждащо етикетиране, непосочено процентно съдържание на оцетната киселина, недопустими обозначения, картинни изображения и текстове, с които потребителите се поставят в заблуда.
 
Инспекторите са констатирали несъответствие, при което винен оцет е етикетиран с обозначение „100 % натурален“ и киселинността не е посочена с процентното количество на оцетната киселина, а е посочена в „Алк. % vol“. По този начин се подвеждат потребителите, като не се посочва коректна информация за киселинността на продукта.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия