Проф. Байкова: В България съществуват двойни стандарти за хранителните продукти

В България съществуват двойни стандарти за хранителните продукти. Те се произвеждат с повече нискокачествени суровини и Е-та за нашия пазар, отколкото за износ, а това не бива да се случва, заяви експертът по здравословно хранене проф. Донка Байкова.
Заедно с Богомил Николов от „Активни потребители“ тя участва в експеримент. Двамата познаха кой шоколад е за износ и кой за България. Не откриха обаче разлика при колбасите. Водещата на „Чети етикета“ Биляна Гавазова каза, че единият е купен от Германия, а другият - от родния пазар. Двата шоколада обаче се различават по цвят.
Проф. Байкова обясни, че българският е с по-малко какао и по-различни мазнини. Те полепват по лигавицата, добави тя. Преди дни започнаха проверките за двойни стандарти в качеството на храните у нас и в Западна Европа. Ще се изследват шоколади, безалкохолни напитки, млечни, месни продукти и детски храни. България се присъедини към искането на Чехия, Словакия, Унгария и Полша да се забрани на компаниите да продават продукти с различно съдържание и качество под една и съща марка. Като недопустима дискриминация беше определена практиката за влагане на повече сол, мазнини и изкуствени подсладители в продуктите за държавите от Източна Европа.
Експерти от Агенцията по храните ще пътуват за Германия и Австрия, където ще вземат 32 проби от продукти, които се продават и у нас. Показателите, по които ще бъдат изследвани тези продукти са: определяне съдържанието на протеин, мазнини, водното съдържание, съдържанието на натриев хлорид и мастно-киселинния състав. Сравнява се етикета със съдържанието – и най-вече дали има подвеждане на потребителите. Цялото изследване включва няколко основни показатели, които отнемат няколко дни и в крайна сметка трябва да се удостовери съвсем точно какво ядем – менте или оригинал.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия