Хранителни стоки се предлагат на българския пазар с различен състав и качество спрямо същите продукти в Западна Европа

Хранителни стоки, произведени от европейски компании, се предлагат на българския пазар с различен състав и качество спрямо същите продукти в Западна Европа, установяват проверки, направени от Българската агенция за безопасност на храните за безалкохолни напитки, детски храни и сирена, заяви министърът на земеделието Румен Порожанов.
Към момента е установено, че в безалкохолните напитки, произведени за българския пазар, захарта е заменена с изоглюкоза  Разминаване има и при детски храни. Сирената, предлагани в България, пък имат отклонения във вкуса - в продуктите за западния пазар вкусът на мляко е по-силно изразен, каза Порожанов.
Български експерти са купили от супермаркети в Австрия и Германия храни на водещи компании, произведени в тези две страни, както и в Италия, Швейцария, Дания и други.
Oчаква  се ресорните министри на България и други източноевропейски държави, установили същото разминаване, да сезират еврокомисаря за защита на потребителите за премахване на тази несправедливост.Цените на тези продукти са съпоставими в Западна и Източна Европа.

Агрополитиката

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII-та годишна научна конференция с международно участие „Иновации в аграрната...

Пазари, борси, цени

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Най-добрата реколта за последните пет години отчитат винопроизводителите. Според бранша всички сортове са с...

Хранителна индустрия

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и веганска риба тон бяха представени на най-голямото в света...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия