В България на човек се падат по 75 литра за година

В България се произвеждат са 5 млн. хектолитра бира, като на човек се падат по около 75 литра за година, съобщиха от Съюза на пивоварите.
 В Германия съдържанието на бира е регламентирано със закон – ечемичен малц, хмел, вода, пивоварни дрожди. Законът за чистотата на пивото от 1516 г. е първият стандарт в хранителната индустрия.У нас най-общо се използват същите суровини, като обаче само 40% от малца и под 20% от хмела са от България, но държавният стандарт от 1981 г. позволява и използването например на царевичен грис, за да се разшири вкусовият асортимент.
 Именно с царевичен грис, ориз, може да се направи изцяло безглутенова бира. Царевичният грис е един от най-добрите заместители на малца, твърдят  специалисти по технология на бирата. Според тях  едно пиво трябва да има минимум 3 см пяна, която да задържи от 3 до 5 минути. Именно по слабата пяна може да познаеш българското пиво, като в него често има немалциран ечемик.
Производители са обвинявани, че стабилизират бирата със спирт, за да бъде тя по-трайна.  От Съюза на пивоварите обясниха, че през 1964 г. в България е влязъл първият пастьоризатор, който позволява пивото от 10 дни срок на годност да стане с до 9 месеца. Преди пък 3 г. една от най-големите иновации е била  как чрез филтрация да се направи достатъчно дълъг срок на годност.

Пазари, борси, цени

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби  на млякото за лична консумация

Млекопроизводители отчитат спад при директните продажби на млякото за лична консумация

В производството на млечни продукти през 2017 са вложени допълнително 20,1 млн. литра сурово...

Хранителна индустрия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Greenyard затвори заради щам на бактерията листерия

Един от най-големите доставчици на плодове и зеленчуци в света Greenyard  затвори своя завод...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия