В България на човек се падат по 75 литра за година

В България се произвеждат са 5 млн. хектолитра бира, като на човек се падат по около 75 литра за година, съобщиха от Съюза на пивоварите.
 В Германия съдържанието на бира е регламентирано със закон – ечемичен малц, хмел, вода, пивоварни дрожди. Законът за чистотата на пивото от 1516 г. е първият стандарт в хранителната индустрия.У нас най-общо се използват същите суровини, като обаче само 40% от малца и под 20% от хмела са от България, но държавният стандарт от 1981 г. позволява и използването например на царевичен грис, за да се разшири вкусовият асортимент.
 Именно с царевичен грис, ориз, може да се направи изцяло безглутенова бира. Царевичният грис е един от най-добрите заместители на малца, твърдят  специалисти по технология на бирата. Според тях  едно пиво трябва да има минимум 3 см пяна, която да задържи от 3 до 5 минути. Именно по слабата пяна може да познаеш българското пиво, като в него често има немалциран ечемик.
Производители са обвинявани, че стабилизират бирата със спирт, за да бъде тя по-трайна.  От Съюза на пивоварите обясниха, че през 1964 г. в България е влязъл първият пастьоризатор, който позволява пивото от 10 дни срок на годност да стане с до 9 месеца. Преди пък 3 г. една от най-големите иновации е била  как чрез филтрация да се направи достатъчно дълъг срок на годност.

Пазари, борси, цени

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас. 60% от тях...

Хранителна индустрия

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Българска агенция по безопасност на храните извършва засилени проверки на обекти за производство и...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия