КЗК санкционира млекопреработвателни компании

Комисията за защита на конкуренцията санкционира млекопреработвателните компании „Рафтис – милк“ ЕООД, „Сирма Приста“ АД и „Чех – Йосиф Новосад“ ООД за некоректното обозначение на съдържанието на млечни мазнини, поставяно върху опаковките на бяло саламурено сирене.
Санкциите са в размер на 1% от нетните приходи от продажби на всяко от дружествата за предходната финансова година. Регулаторът налага глоба в размер на 34 470 лева на „Рафтис – милк“ ЕООД, 38 440 лева на „Сирма Приста“ АД и 331 300 лева „Чех – Йосиф Новосад“ ООД.
Комисията  е установила, че всяко от трите дружества предлага на пазара продукт „сирене от краве мляко“, в съдържанието на което има немлечни мазнини, като това не е отбелязано върху опаковката на продукта. Наличието на немлечни мазнини в продукта „сирене“ е от съществено значение за неговото определяне въобще като „сирене“ или като имитиращ продукт, съдържащ в състава си мляко, който, съгласно нормативната уредба, може да е съставен от други, немлечни мазнини.
Комисията отчита, че нарушението създава опасност или уврежда здравето на потребителите, тъй като нарушенията са извършени при производството и разпространението на хранителни продукти с некоректно описание на съществените им характеристики.

Агрополитиката

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII-та годишна научна конференция с международно участие „Иновации в аграрната...

Пазари, борси, цени

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Най-добрата реколта за последните пет години отчитат винопроизводителите. Според бранша всички сортове са с...

Хранителна индустрия

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и веганска риба тон бяха представени на най-голямото в света...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия