Делът на руските хранителни продукти в супермаркетите се повишава

Делът на руските хранителни продукти в супермаркетите от 64% се е повишил на 77% Това е резултат от наложените санкции заради присъединяването на Крим и проблемите с Украйна.
Три четвърти от сиренето в руските магазини е родно производство. За сравнение: през 2013 година този дял е бил два пъти по-нисък.Въпреки увеличените количества, качеството на хранителните продукти остава далеч под очакванията. Агенцията за защита на потребителите планира сега стратегия за повишаване на качеството на руските продукти до 2030 година.
Руснаците произвеждат своето сирене "Едамер" и "Гауда" по холандска рецепта. За индустрията е добре даже и десет години да остане ембаргото, каза руският аграрен министър. Производителите все още не са достатъчно конкурентоспособни, но при отмяна на ембаргото върху чуждестранни продукти, пазарът ще бъде наводнен. Затова пък качеството на руските продукти може да се повиши, а цените им да спаднат.

Агрополитиката

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII-та годишна научна конференция с международно участие „Иновации в аграрната...

Пазари, борси, цени

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Най-добрата реколта за последните пет години отчитат винопроизводителите. Според бранша всички сортове са с...

Хранителна индустрия

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и веганска риба тон бяха представени на най-голямото в света...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия