Mитническа мобилна група откри 1467 литра нелегален етилов алкохол

Mитническа мобилна група откри 1467 литра нелегален етилов алкохол в гараж в Аксаково,  съобщиха от пресцентъра на Агенция  Митници.
Нелегалният алкохол е с различен градус, открит в съдове с различна вместимост. За алкохола не са представени документи за произход, обезпечен или платен акциз по Закона за акцизите и данъчните складове. Нелегалният алкохол е иззет. Взети са проби за лабораторен анализ.
Извършената проверка е в рамките на засиления контрол на агенцията срещу нерегламентираното производство и търговия с акцизни стоки в района на Черноморието. Засилените проверки, които започнаха в началото на юли, ще продължат през целия туристически сезон.

Компаниите за храни и напитки в България се обединят в общо сдружение

Компаниите за храни и напитки в България се обединят в общо сдружение, което ще стане член и на международната асоциация „Food Drink Europe”.
 Целта е да се осъществи хармонизиране на законодателствата и практиките в целия ЕС. Европа поставя много голям акцент върху детското и здравословното хранене и  една от целите на организацията е да събере всички дружества, за да се намалят трансмазнините, съдържанието на сол и на захар в храните и да се върви към по – здравословно хранене.  
„Food Drink Europe”  обединява европейските браншови организации в областта на хранително-вкусовата промишленост. Тяхното обединение представлява всички големи и малки дружества от всички хранителни сектори.Европейският изследователски център в момента проверява много продукти, за да се види къде са различията в храните. Индустрията приема много сериозно този проблем и не иска да разделя обществото на две групи и да определя кои са второ качество.

Merlin е произвел над 615 милиона литра висококачествена бира

Над 18 милиона от акцизи и ДДС са внесли в държавната хазна от „Болярка ВТ“ АД за последните три години, а инвестициите в дълготрайни материални активи са над 5 милиона лева. Това стана ясно по време на втория тур на Националната бирена академия, който се проведе във великотърновската пивоварна. Начинанието е под патронажа на Съюза на пивоварите в България.
През 2004 г. компанията внедрява революционно комплексно технологично оборудване за пивопроизводство и пуска в действие уникалнaта варилна инсталация Merlin, каквито има само пет в Европа. Инсталацията е оборудвана с нова система за варене на пивната мъст, при която се получава тънкослойно варене. Този по-специален процес дава възможност за  повишаване качеството на пивото, поддържа неговата висока трайност и запазва натуралния му характер. „За българския потребител Merlin е произвел над 615 милиона литра висококачествена бира. Успехът на нашето пиво се дължи на инвестициите, които се правят в предприятието от приватизацията му през 1999 година насам“ - уточни Ивайло Тодоров, изпълнителен директор на „Болярка ВТ“.
Преди месец пивоварната получи едно от най-високите отличия за качество - Златен медал - в световната класация World Quality Selections 2018. Признанието е от института Monde Selection, а наградата е връчена на официална церемония в края на май в Дома на науката и техниката в испанския град Валенсия.

Секторът на високоалкохолни напитки търпи огромна промяна

Провеждането на Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles  през август е възможност да се представи българската високоалкохолна индустрия. Секторът на високоалкохолни напитки търпи огромна промяна. Появиха се нови категории, а наложените станаха по-изобретателни. Коктейлите и крафт напитките са отново на мода. Фабриките за спиртни напитки се стремят да разширят портфолиото си,  заяви Тиери Хейнс директор на Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles.
 Той е консултант по високоалкохолни напитки към специализираната организация Винопрес в Белгия, където предоставя съветите си за разработването на нови продукти. Според него потребителите избират продукти с дългогодишна история и наследство, с неподправеното усещане за мястото, където са произведени. Те търсят нещо различно. Интересът към по-малки производители и към произведени в определени райони напитки расте
  Предвижда се огромен ръст на спиртни напитки, които са пречистени и направени майсторски от по-малки производители. Потребителите искат да знаят какво пият, откъде произхожда, кой го произвежда. В момента тази тенденция засяга най-изтънчените напитки, но ще се окаже водеща и за останалите.
Секторът е принуден да промени своя модел като предпочете методи, при които използването на пестициди, химически торове и механизация е значително намалено. Устойчивото развитие ще се взема все повече и повече под внимание от потребителите, когато решават кой продукт да изберат.Уиски, коняк, джин, ром и водка ще продължат да бележат ръст. Резултатът при по-развитите икономики е консумация на напитки с по-високо качество. Броят на продажбите нараства най-вече в Азия.
България трябва да яхне вълната на крафт тенденцията и да подкрепи това с подобаваща комуникация. Няма съмнение в дългогодишното наследство при производството и консумация на ракия, но за да има тази напитка по-голяма видимост, комуникацията е  много важна, категоричен е Тиери Хейнс.

Производителите на мляко и млечни продукти привеждат дейността си в съответствие с новите изискванията

Министерството на земеделието и храните предприе редица инициативи и мерки, имащи за цел от една страна да повишат търсенето на сурово мляко чрез стимулиране употребата му при производството на млечни продукти, а от друга - да засилят търсенето на пазара и потребителския интерес към различните видове млечни продукти. Това включва и усъвършенстване на законодателството за т.нар. "имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко“.
 В тази връзка в  „Държавен вестник“, бр. 51 от 19.06.2018 г., е обнародвана Наредба за допълнение на Наредба №1 за хигиената на храните на Министерството на земеделието, храните и горите и Министерството на здравеопазването.
С промяната на нормативния акт се въвеждат следните изисквания:
•       Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и преопаковат мляко и млечни продукти, не могат да произвеждат, разфасоват и преопаковат имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко, в един и същи обект, регистриран по Закона за храните.
•       В едномесечен срок от влизане в сила на наредбата производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и преопаковат мляко и млечни продукти, привеждат дейността си в съответствие с изискванията.
•       Посочените изисквания се прилагат за продукти, произведени на територията на България.
От 2016 г. до настоящия момент Министерството проведе редица обществени обсъждания по проблемите, касаещи състоянието и развитието на млечния сектор в страната, в т.ч. аспектите свързани с млечните и имитиращите продукти. В резултат от състоялите се дискусии през настоящата година, отново е потвърдена необходимостта от въвеждането на допълнителни нормативни изисквания и мерки към производството, разфасоването и преопаковането на имитиращи продукти.
Мерките по същество имат характер и на действия насочени срещу „двойния стандарт“ при храните, тъй като допринасят за ясното разграничаване на имитиращите от млечните продукти, както в процеса на производството, така и при предлагането им в търговската мрежа. По този начин се постига защита интересите на потребителите и гарантиране правото за информиран избор не само за продуктите с произход от други страни-членки на ЕС, но и за продукти, произведени в България.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Засилват контрола върху биохрани и продукти с нови нормативни промени

Засилват контрола върху биохрани и продукти с нови нормативни промени

Засилват контрола върху биохрани и продукти с нови нормативни промени. Основните промени са в...

Хранителна индустрия

Отпада модулираната ставка по Схемите за обвързано подпомагане в говедовъдството, овцевъдството и козевъдството

Отпада модулираната ставка по Схемите за обвързано подпомагане в говедовъдството, овцевъдството и козевъдството

Заместник-министърът на земеделието  и храните Вергиния Кръстева и екипът й проведоха среща с представители...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия