Бизнесът има готовност за протести

Бизнесът е неспокоен от повишаването на цените на тока и вече има готовност за протести. Oсновни продукти и стоки ще поскъпнат сериозно. Причината е в драстичното поскъпване на тока за бизнеса от 1 февруари. Фирмите, които произвеждат мляко, месо, яйца, хляб са силно притеснени, обявиха от Асоциацията на индустриалния капитал.
Към момента бизнесът плаща средно около 70 лева за мегават. От следващия месец обаче цената се увеличава с между 30 и 60%. За 9-месечието цената на производител на АЕЦ, ТЕЦ и НЕК, е поскъпнала общо с 4,6%. От този процент до 40-50% разликата се плаща от търговците, коментират от Асоциацията.
Поскъпване на продуктите със сигурност ще има, но с колко - ще стане ясно след като производителите си получат първите фактури за употребената електрическа енергия. Всяко увеличение, което има, то се отразява на производствената цена.  Не  само енергията влияе върху цената на продукта, коментират производители  на месо и млечни продукти.

Модул „Мляко” заработи в реална среда

Заработи в реална среда модул „Мляко” в ИИС ВетИС на БАБХ, с който се осигурява електронно обработване на данните за взетите проби от сурово мляко по целия процес от вземането, транспортирането, приемането, изпитването и отразяване на резултатите за взетите проби, до изчисляването на ежемесечни средногеометрични стойности за всяко млекодобивно стопанство.
В Стара Загора  бе проведено обучение на регионалните администратори и на официалните ветеринарни лекари от отделите по „Здравеопазване на животните“ към ОДБХ. Обучението се проведе от експерти от дирекция ЗХОЖКФ и дирекция ИТИСКО при ЦУ на БАБХ по предварително изготвена програма. Обучението премина на два етапа – теоретична и практична част, като теоретичната част се проведе в сградата на ОДБХ Стара Загора, а практичната част в животновъден обект.
По време на практичната част, проведена в обект , собственост на Тракийския университет, обучаваните бяха разделени на групи. В ПСМ към фермата на всяка група се демонстрира вземане на проба от сурово мляко и въвеждане на данните за взетата проба. Пробата се идентифицира със самозалепващ се стикер, състоящ се от два идентични баркода.
Обучемие преминаха 34 ОВЛ и 28 регионални администратори. Обучените ОВЛ имат задача в пет дневен срок от получаване на таблети за съответната ОДБХ, да се извършат каскадни обучения на останалите ОВЛ в ОДБХ и да представят в дирекция ЗХОЖКФ при ЦУ на БАБХ протоколи и присъствени списъци от проведените обучения.

“Белла България” внедрява новости в производството на храни в отговор на високите очаквания на потребителите

Основен принцип на „Белла България” е внедряването на новости в производството на храни в отговор на високите очаквания на потребителите в страната и чужбина. Хранителната компания получи сертификат за съответствие с международния стандарт ISO 14001:2015 за управление на околната среда. С този стандарт компанията надгражда приложената вече система за управление за ефективно управление на всички бизнес процеси в съответствие с изискванията на клиента и на приложимите нормативни актове.
 Международният сертификат на „Белла България“ - Системи за управление на околнатра среда - ISO 1400 е получен след проведен сертификационен одит 2017 и успешна оценка на системата за управление на околната среда от „Тюф Норд България“. С внедряването на ISO 14001:2015, „Белла България” усъвършенства механизмите за самоконтрол в бизнес организацията и постига цялостно подобряване на екологичните си показатели.
  „Белла България“ е с внедрени системи за контрол и проследяване на качеството и безопасността НАССР, ISO 9001 и ISO 2200.

Българските розови домати представят земеделието ни на "Зелената седмица" в Берлин

Българските розови домати са едни от продуктите ни, които представят земеделието ни на "Зелената седмица" в Берлин. Те са конвертируем продукт, но за да стигнат до германския пазар, българските фермери трябва да се обедният и да осигурят достатъчно количества с достатъчно добро качество, заяви по време на изложението министър Румен Порожанов.
Според него напояването е важно, тъй като само чрез него зеленчукопроизводството може да стане конкурентоспособно, но
предприятието "Напоителни системи" няма да бъде преструктурирано.
 Заради лошото финансово състояние на дружеството, последните няколко правителства говориха за преструктурирането като единствен изход от кризата. След наложената строга финансова дисциплина през 2017 година, "Напоителни системи" за пръв път са на печалба. Това, което предстои е инвентаризация, за да е ясно с какви активи разполага дружеството и как те се управляват.

Продадоха „ Старата изба” за 3.5 млн. лева

Продадоха "Старата изба - Първенец" за 3.5 млн. лева. В имота от 14 дка. влизат стара и нова част с ракиджийница, ресторант, изби, енотека, спортна зала и градини. Търгът е стартирал от 1,5 млн. лв., но при наддаването първоначалната цена е скочила три пъти.
До продажбата на винарната се е стигнало заради задължения от 746 хил. евро,По данни от счетоводния баланс към 2016 г., избата е имала непокрита загуба в размер на над 1,2 млн. лв., а задълженията са били за над 2 млн. лв.
"Старата изба - Първенец" е  разположена в едноименното село. Тя е построена в края на 19 век. По времето на социализма е превърната в резиденция на Тодор Живков, който посрещал там важни гости. Имал е и собствена колекция с вина.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Земеделието е водещият бизнес в страна. Министерството на земеделието има...

Пазари, борси, цени

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Единственият в света бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на  „Винария 2018“....

Хранителна индустрия

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово, създаде уникален сорт сусам, който може...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия