Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“
  Проектните предложения, подадени през „ИСУН 2020“ по обявената Процедура чрез подбор № BG06RDNP001-4.001 бяха оценени и класирани, спрямо броя получени точки по критериите за подбор. Настоящите резултати от работата на оценителната комисия за извършване на предварителния ранкинг са публикувани.
    Проектните предложения, оценени с не по – малко от 75 точки по критериите за подбор, представляващи 130 % от бюджета, определен със Заповед № РД 09-79 от 09.02.2018г., увеличен със заявената субсидия на проектните предложения, получили еднакъв брой точки ще бъдат разпределени за следващ етап от обработка, а именно: оценка за административно съответствие и допустимост на разходите и техническа и финансова оценка.
    Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата през ИСУН по подмярка 4.2 е 85 000 000 евро. Минималният размер на общите допустими разходи за един проект е левовата равностойност на 15 000 евро, а максималният размер е левовата равностойност на 2 000 000 евро

Министър Порожанов участва в Третата световна среща на високо равнище по въпросите на храните

Министър Румен Порожанов участва в Третата световна среща на високо равнище по въпросите на храните, организирана от глобалното движение „По-добра храна за повече хора“ към Министерството на околната среда и храните на Кралство Дания.
Срещата бе открита от Н.Кр.В. принцеса Мари, патрон на събитието, и Якоб Елеман-Йенсен, министър на околната среда и храните на Кралство Дания.
 Порожанов подписа три ангажимента в подкрепа на целите за устойчиво развитие на ООН, засягащи производството и консумацията на храни и здравословния живот в глобалното общество.  По време на форума той декларира готовността си за сътрудничество относно по-добрата информираност в сектора,  безопасността на храните и преобразуването на хранителните отпадъци

Метро организира национална кампания, чрез която си поставя за цел да представи автентични рецепти

Метро организира национална кампания, чрез която си поставя за цел да да открие и представи автентични рецепти. Oрганизаторите си поставят за цел да открият и представят автентичните рецепти, които от векове формират българския вкус
  Участниците трябва да опишат рецептата, която ги е впечатлила и продуктите необходими за приготовлението на ястието, да посочат мястото, откъдето произхожда  и да добавят кратко представяне на неговите природни забележителности.
Водач на кампанията Кулинарното наследство на България е шеф Андре Токев, койте е посветил повече от 30 години от професионаланата си кариера на търсене, запазване и популяризиране на автентични български храни и рецепти. Дванадесет от участниците в конкурса, изпратили най-добрите рецепти, селектирани от професионално жури ще участват във видео сериал с шеф Токев, а рецептите им ще бъдат издадени в кулинарна книга и представени в кулинарен календар. Награди са предвидени за рецепти, изпратени от български ресторант, както и от организаторите на кулинарни фестивали от цялата страна.
Метро е компания от сферата на търговията, чийто проект е получил и има правото да ползва знакът на Европейската година на културното наследство до този момент. До края на 2018 година Метро ще подкрепи няколко значими регионални кулинарни фестивали като Кулинарното наследство на Тракия в Ивайловград на 1 септември, този на реселешкия лук в село Реселец на 15 септември и на смилянския боб в края на месец октомври 2018.

Германците могат да избират измежду повече от 5 500 марки бира

Германците могат да избират измежду повече от 5 500 марки бира, като всяка седмица на пазара излиза поне една нова марка. Германското пиво е прочуто с високото си качество. И няма друга страна в Европа, която да произвежда толкова много бира, колкото Германия.
Бира се пие навсякъде, където хората се забавляват или си почиват. Дълго време пивото минаваше за мъжка напитка, но междувременно е най-предпочитаното алкохолно питие сред младите жени и мъже на възраст между 19 и 24 години.Някои регионални пивоварни дори излизат на пазара със специални марки, които се произвеждат само за съответния празник. Най-известната сред тях е бирата на мюнхенския Октоберфест, която се сервира в типичната за Бавария еднолитрова халба.
 Стадионите са пълни с реклами на известни бирени марки. Екипите на футболистите също нерядко рекламират бира, а кварталната кръчма е нещо като храм на германската бирена култура.

Отпада модулираната ставка по Схемите за обвързано подпомагане в говедовъдството, овцевъдството и козевъдството

Заместник-министърът на земеделието  и храните Вергиния Кръстева и екипът й проведоха среща с представители на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация, Националната асоциация за развъждане на говеда от породите Монбелиард и Симентал и др.
Обсъдена беше нотификацията, с която от 2019 г. ще отпадне модулираната ставка по Схемите за обвързано подпомагане в говедовъдството, овцевъдството и козевъдството. Представителите на Асоциациите изразиха становище за запазване на действащите към момента модулирана ставка по Схемата. По време на срещата бяха обсъдени и  предложения за промени в Закона за животновъдството.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Фестивал на кестена бе открит на 13 октомври в Петрич. На изложението в шатри...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия