Готвачите на The View са победителите в кулинарното състезание по приготвяне на гурме меню с български розов домат

Готвачите на ресторант The View са победителите в кулинарното състезание по приготвяне на гурме меню с български розов селски домат и овчи кашкавал, организирано от МЕТРО България по случай Деня на предприемача.
Те спечелиха с основно ястие сотиран октопод върху лимец в биск от скариди и български розови домати, пюре от артишок, лайм, прах от дехидратирани маслини и скарлет крес, и с десерт – маслен тарт, крем забайон с български овчи кашкавал, мармалад от домати и пресни малини.
 Шеф Юри Велев, главен готвач на МЕТРО Академия, връчи наградите на победителите – грамота и ваучери за пазаруване в магазините на МЕТРО на стойност от 500 лева. МЕТРО утвърди Деня на предприемача като ежегодно глобално събитие, което се провежда  всеки втори вторник от месец октомври, в знак на уважение към над 21 милиона клиенти от малкия и среден бизнес, в 25 държави по целия свят!

Отбелязваме Световния ден на пастата

На 25-ти октомври отбелязвме Световния ден на пастата, която е една от най-любимите  храни на милиони хора по цял свят. Макароните и другите италиански  специалитети имат свой ден от 1995 год, когато Световният конгрес на производителите на тестени изделия, състоял се в Рим, решава да почете питателното ястие.
 По данни на статистици през изминалата година са сготвени над 14 милиарда блюда с макаронени изделия. Според допитване до общественото мнение, направено в Италия, 44 процента от италианците признават, че ядат макарони и спагети всеки ден.  Има над 600 форми на пастата, известни на човечеството, а имената им са описателни на техните форми. Спагети, rotini, тортелини, лингуини, Conchiglie, fettucine и др.
Целта  на Световния ден на пастата е да се привлече вниманието на медиите и потребителите на тестени изделия. Трябва да се подчертае, че пастата е глобална храна, употребявана на всички континенти, подходяща за динамичен и здравословен начин на живот

БАБХ:Административният съд не се произнесе с осъдително решение по жалба на Генка Шикерова

Административният съд София-град не се е произнесъл с осъдително решение по жалба на Генка Шикерова. Решението за прекратяването на административното производство по искането за достъп до обществена информация е съобразено със съдебна практика на Върховния административен съд.
Българската агенция по безопасност на храните категорично възразява срещу твърденията на  Генка Шикерова, че изборът на изпълнител на обезвреждането на страничните животински продукти се крие от Агенцията.
Във връзка със запитванията на  Генка Шикерова с цел да осигури необходимия диалог с медиите при предоставяне на информация, на 5 август тази година БАБХ изпрати писмо към NOVA кога в програмата ѝ е предвиден репортаж по темата с обезвреждането на страничните животински продукти. От телевизията официално отговориха, че органите на управление на „Нова Броудкастинг Груп“ АД не са одобрявали за включване в програмата на телевизионните канали на дружеството репортаж във връзка със събирането и унищожаването на СЖП.

Кампанията „Фини кори, фини творби“ бе отличена на юбилейното пето издание на конкурса на БАР

Кампанията на точени кори BELLA „Фини кори, фини творби“ бе отличена на юбилейното пето издание на конкурса на Българската асоциация на рекламодателите в категорията „Нововъдение в продукт и повторно пускане на пазара“.
 Наградата е голямо признание за екипа маркетинг и продажби на „Белла България“, който увеличи продажбите и пазарния дял на бранда точени кори BELLA. Отличието бе връчено на бранд мениджъра на марката BELLA Нели Стефанова.
В конкурса BAAwards на БАР за 2018 под мото „БАРкод на успеха“ бяха подадени заявки за общо 44 рекламни кампании. На официалната церемония бяха наградени девет рекламодателя, сред които „Белла България”

Планът за действие „Едно здраве“ срещу АМР се осъществява посредством съвместни посещения на място в страните членки на ЕС

Екип от експерти от БАБХ  участват в срещите, организирани в рамките на съвместното посещение в България на делегати на Европейския център за превенция и контрол на болестите и дирекция „Одити и анализи в областта на здравето и храните“, които се провеждат по линия на инициативата „Едно здраве” за антимикробната резистентност.
За България съвместното посещение предоставя изключителна възможност да бъдат определени националните експерти и областите, които могат да разширят усилията на страната ни за справяне с проблема АМР във връзка с инициативата „Едно здраве”. По време на посещението си представителите на европейските институции ще направят одит на работата и постигнатото по националния план на България.
Приетият от ЕК план за действие „Едно здраве“ срещу АМР се осъществява посредством съвместни посещения на място в страните членки на ЕС от Комисията и Европейския център за превенция и контрол на болестите. Целта на посещенията в държавите е оказване на съдействие и подкрепа за разработването и прилагането на националните планове за действие срещу антимикробната резистентност.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Големите вериги супермаркети ще трябва да предават безплатно непродадените си хранителни стоки на помощни организации

Големите вериги супермаркети ще трябва да предават безплатно непродадените си хранителни стоки на помощни организации

Големите вериги супермаркети в Чехия ще трябва да предават безплатно непродадените си хранителни стоки...

Хранителна индустрия

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в град Ямбол.  Студентите във факултета по...

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия