„Загорка” отново е най-зелената компания

Щастливи сме, че за втора поредна година, анкетираните в проучването на TNS ни определят като най-зелена и отговорна компания в сектора и оценяват усилията ни в тази насока, заяви  Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД  
Водещият зелен пивовар в България, доказа, че и през 2016 г. устойчивото развитие е сред основните приоритети в социалната политика на компанията. „Загорка“  е най-зелената и отговорна компания през 2016 година, показват данните от регулярното проучване на TNS за 2016 година, направено сред  жителите на големите градове в страната. „Загорка” получава това признание за втора поредна година Анкетираните поставят компанията начело по следните критерии:
•          Подкрепа за местната общност
•          Активно пестене на материали и ресурси (вода, енергия и тн.)
•          Рециклиране на отпадъчни материали
•          Подкрепа за различни екологични инициативи
•          Внедряване на решения за намаляване на емисиите въглероден диоксид
•          Енергийна ефективност
За шеста поредна година, Загорка Зелен Фонд потърси най-зелената идея измежду предложенията на гражданите и неправителствения сектор. Десетки проекти се включиха в националния конкурс в категориите на участие, а именно пестене на енергия и пестене на вода.
„Загорка” публикува  своя трети годишен доклад за устойчиво развитие. Кратко обобщение от доклада, наречено "Писмо в бутилка",  компанията изпрати до свои партньори, за да акцентира най-ключовите области върху които има възможност да повлияе, а именно: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви ресурси, здраве и безопасност, отговорна консумация и подкрепа на местната общност.

Продуктите, предназначени за Източна Европа не се отличават от стоките, продавани на западните пазари

Продуктите на международните концерни, предназначени за Източна Европа  не се отличават съществено от стоките, продавани на западните пазари, сочи проучване на швейцарското издание „Нойе Цюрхер Цайтунг”.
 Резултатите от унгарското проучване за качеството на храните на практика подкрепят тази теза. В 51 от общо 76 изследвани храни, предлагани в Унгария и в Австрия, не са били открити никакви различия по отношение на съдържанието, а само в половината от продуктите са били установени незначителни вкусови разлики, дължащи се на субективните усещания на оценителите.
Едва в 25 от въпросните 76 продукти са били установени дребни разлики в съдържанието, които обаче не се отразяват съществено на качеството. Така например продаваната в Унгария Кока-Кола съдържа не кристална захар, а сироп от фруктоза и глюкоза. Фирмата-производител обяснява тази разлика с желанието си да използва произвежданата в Унгария смес, с което да даде предимство на местните доставчици на суровини.
 Според изданието експертите от унгарската Служба за контрол на храните не са установили никакви съществени разлики в продуктите, продавани на Изток и на Запад.
Заключението от проучването е, че източноевропейците консумират също толкова качествени маркови продукти, колкото и западните потребители. А от това следва, че истерията около некачествените храни е очевидно политически мотивирана.

ОЛАФ блокира четири проекта за близо 19 млн.евро

ОЛАФ спря плащанията по европейската програма за промоция на български селскостопански продукти в чужбина след разследване на европейската служба за борба с измамите.
Блокирани са четири проекта за близо 19 млн. евро, установи проверка, потвърдена от данни получени по ЗДОИ от Държавен Фонд Земеделие. От Брюксел са открили документи и данни за завишени цени и фиктивни доставки към подизпълнители при осъществяването на програмата.
До края на разследването няма да получат  пари проектите „Отиди, вземи, хапни биологично“ за 4 574 551 евро, „Разнообразие от вкусове“ за 2 982 967 евро, „Качествено европейско сирене“ за 3 971 788 евро, „Европейско овче месо и сирене. Опитайте качеството, вкусете разликата.“ за 3 705 096 евро, „Освободете европейския вкус“ за 3 759 660 евро. От ОЛАФ са поискали 100% корекция, което означава връщане на всички вече разплатени суми.
Засегнати са проектите на Национална Асоциация за развъждане на млечни овце в България  - НАРСПБМ,  Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци в Република България, Българска Асоциация Биопродукти и Асоциация на млекопреработвателите в България. Всички те се изпълняват от базираната в Брюксел фирма Agropromotion SARL, която е била разследвана от ОЛАФ.
От сайта на Agropromotion се разбира, че милионите се харчат осново за изработка на рекламни материали – диплянки, торбички и готварски престилки, сайтове на няколко езика за продукцията на българските производители, участия в изложения провеждани в Близкия изток и страните от ОНД, и публикации в пресата на целевите пазари.

Голямото количество нитрати се натрупва, когато не се спазват добрите земеделски практики

При последните изследвания на Агенцията по храните от 80 проби наднормено съдържание на нитрати откриват само в една проба спанак.Експертите от Агенцията по храните са изследвали най-често купуваните зеленчуци в този сезон.
От проверените от началото на годината на границата над 15 хиляди пратки с плодове и зеленчуци пестициди са открити в 33 пратки – основно вносни лимони, нар и пипер. Според експерти обаче при много по-ниски от разрешените нива се достига до вредни ефекти за здравето ни.  Взимат се проби с тегло около килограм. Избира се част от пробата и се потапя във вода. 20 минути по-късно се добавят реактивите. След това започва и реалното изследване на сместа за нитрати.
Голямото количество нитрати се натрупва, когато се обработват земеделските площи с минерални торове, когато не се спазват добрите земеделски практики
Повече нитрати се трупат през зимата, когато производителите използват  повече химикали в оранжериите.
Според производителите торовете, с които се третират вносните зеленчуци, са различни от нашите и затова нитратите в тях са с пъти повече.Пътят на салатата от оранжерията до сергиите на пазара е непредсказуем. А резултатът от изследването показва, чевсичко е под пределно допустимите концентрации.
При 80 изследвани проби инспекторите откриват свръх съдържание на нитрати в една – със спанак. Нитритите са опасни, защото се свързват с хемоглобина и пречат той да пренася кислород. Настъпва тъканен глад за кислород, което е болестно състояние. Още по-опасно е когато тези нитрити реагират с амините от храната.

„Белла България“ е сред основните дарители на БХБ

Белла България“ участва в кампанията „Великден за всеки“. Дарените продукти в рамките на кампанията  бяха  разпределени при пенсионери и хора в неравностойно положение от цялата страна.
 „Белла България“ е сред учредителите и основните дарители на БХБ  - организация, която работи за намаляване на глада и недохранването като се бори с разхищаването на годна храна и оползотворяването й за осигуряване на дългосрочно хранително подпомагане на нуждаещи се хора.
Традиционно компанията е сред основните корпоративни дарители в страната. Служителите й участват в дарителските кампании като доброволци или с личен принос.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия