116 фирми участваха в изложението „Храни и напитки за туризма & Съпътстваща индустрия“

116  фирми  участваха в 15-то изложение „Храни и напитки за туризма и съпътстващата индустрия”  в курорта „Златни пясъци”.
На форума  бяха представени над 350 търговски  марки и над 3 500 артикула. Участие взеха  производители и търговци на храни, напитки и на кухненско оборудване. Целта е страните, които си дават среща тук да имат реална полза, заяви организаторът на изложението Тодор Сотиров.  Всяка година се опитваме да го развиваме без излишна показност, а като “business to business”, форум в най-чист вид, каза още Сотиров.
 Фирмите участници  са от областите: месни изделия /месо, колбаси, деликатеси, полуфабрикати, риба/; хляб и хлебни изделия; млечни продукти /сладолед, мляко и млечни изделия/; сладкарски изделия; напитки /алкохолни, пиво/; безалкохолни напитки /минерална вода, натурални сокове, газирани напитки/ плодове и зеленчуци /пресни и консервирани/; чай, кафе, мед, подправки; съпътстваща индустрия – оборудване и консумативи за кухня, ресторанти, заведения.
Срещата-договаряне „Храни и напитки за туризма & Съпътстваща индустрия“ е създадена, за да отговори на нуждите на туристическия бранш от актуална информация за предлаганите на пазарa храни и напитки, възможностите за доставка и цените за сезона.
 Нуждата от подобен професионален форум е продиктувана от динамичното развитие на туристическия продукт в летните туристически центрове и огромния потенциал за продажби, породен от необходимостта за изхранване на нарастващия поток от туристи.
Срещата-договаряне има две основни предимства:
1. В делова, работна атмосфера се срещат две ясно дефинирани групи с общи интереси – производители и доставчици на храни и напитки от една страна и хотелиери и ресторантьори от друга;
2. Срещата се провежда в “сърцето” на българския летен туризъм – к.к. Слънчев бряг и к.к. Златни пясъци.
 Това е професионален форум, провеждащ се по изпитана формула и с доказана ефективност.

Шестото издание на Балканския винен конкурс ще се проведе в София

Балканския винен конкурс ще се проведе от 1 до 4 юни 2017 година в София.
Целта на форума е стартиране на Кампания против рака на гърдата, която върви в целия свят под мотото: #winelover against cancer, за повишаване на осведомеността и начините за превенция на заболяването. По време на изложението могат да бъдат закупени специални фанелки, средствата, от които ще отидат за тази кампания.
Участват над 20 000 души от целия свят, които са обединени в групата #winelover. Кампанията стартира през 2015 година  и ще се проведе за първи път в България. Идеята за кампанията дойде от това, че създателят на светновното движение #winelover, Луиз Алберто ще бъде част от международното жури на Балканския винен конкурс 2017. Той е инициатор на благородната кауза, в която ще се включат много фирми и организации, подкрепящи идеята.
Един от партньорите на #BIWC2017 #winelover agaist cancer  e Balkan Fashion Week, които ще излъчат старта на кампанията на живо от София към Пaриж, Бaрселона, Ню Йорк, Лондон, Москва, Токио, Лисабон, Милано и др.
Шестото издание на Балканския конкурс  ще събере 4 топ Masters of Wine – председателят на журито Константинос Лазаракис MW - Гърция, Каролайн Гилби MW– Великобритания, Кристи Кентърбъри MW– САЩ и Род Смит MW – Франция.
Организаторите са подготвили много богата съпътстваща програма, както за винените професионалисти, така и за любителите на виното.

Обявиха 50-те най-добри ресторанта в света за 2017

На церемония в Мелбърн обявиха 50-те най-добри ресторанта в света за 2017 . Eleven Madison Park  е  начело в списъка на Топ 50.  В менюто си ресторантът поставя акцент върху тероарните продукти от района на Ню Йорк, а в същото време отдава дължимото на френската класика – както в чинията, така и в обслужването.
Франция,  Испания, и Щатите имат по 6 ресторанта в Топ 50. Перу също има подчертано силно присъствие в Топ 10. Ето и ресторантите от Топ 10 на престижната класация:
1. Eleven Madison Park (Ню Йорк)
2. Osteria Francescana (Модена, Италия)
3. El Celler de Can Roca (Жирона, Испания)
4. Mirazur (Мантон, Франция)
5. Central (Лима, Перу)
6. Asador Etxebarri (Акспе, Испания)
7. Gaggan (Банкок, Тайланд)
8. Maido (Лима, Перу)
9. Mugaritz (Ерентерия, Испания)
10. Steirereck (Виена, Австрия)
За най-добра жена шеф-готвач за 2017 е обявена словенката Ана Рож, издигнала своята Hiša Franko в Кобарид до върховете на световната кулинарна сцена. Малкият семеен ресторант, разположен в долината Соча в Словения привлича клиенти от цял свят, нетърпеливи да опитат  9-степенното дегустационно меню.

КЗП следи за нелоялни търговски практики

Производители на хранителни продукти поставят върху етикетите различен тип послания, които внушават на потребителите, че определени техни серии са ориентирани към децата, съобщиха от Комисията за защита на потребителите.
Проверка показа, че тези продукти не се отличават от останалите на същите тези производители, на които няма такъв надпис. Това от  гледна точка на КЗП е заблуда. Този подход представлява опит да бъдат примамени хората и по този начин някои продукти да получават по-добро лансиране на пазара.
Сред въпросните изделия попадат колбаси, лютеница, майонеза. Това са продукти, които се потребяват широко и при които клиентите наистина биха могли да се подведат от посланието, че ще закупят нещо, което ще бъде различно от това, което консумират.
Нито на национално, нито на европейско ниво има законов акт, който да въвежда различни стандарти. Според КЗП това е нелоялна търговска практика. Санкциите за подобно нарушение по закон могат да достигнат до 30 000 лв.

Мая Манолова:Промените в Закона за ДДС е голяма победа на доброто

18 тона храна за три дни са дарили български фирми за храни за  „Великден за всеки” Това стана възможно след отпадането на данъка върху дарените храни.
Промените в Закона за ДДС  е „голяма победа на доброто”. Първите дарени храни отиват при хората с увреждания.Месец, след като стана ясно, че дарените храни ще са освободени от ДДС, първите безвъзмездни доставки без данък вече са факт. Събраните за няколко дни 18 тона продукти, ще бъдат раздадени в рамките на кампанията на омбудсмана Мая Манолова „Великден за всеки”.
Това е голяма победа на доброто, защото тази кощунствена практика - да се унищожават храни вместо да се даряват, ще бъде прекратена. Най-голямото постижение на тази кампания е, че тя реално с това действие се превръща от еднократен акт в процес, т.е. производителите, търговците  имат стимул през цялата година да даряват и то разнообразни храни за нуждаещите се хора в България", каза Манолова.
Освен традиционното брашно, макарони, олио, ориз, има и зеленчуци, млека, сирене, масло. Достатъчно разнообразни продукти, които да стигнат до трапезата на хората, които имат нужда от тях.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия