3а 11-та поредна година Хрищени отбелязаха Празника на райската ябълка

3а 11-та поредна година в старозагорското село Хрищени отбелязаха Празника на райската ябълка. Плодът се е превърнал в символ на селото.  "За да сте здрави и засмени - яжте райски ябълки от Хрищени!" е  девизът на селото, който и тази година събра малки и големи.
Две изложби  бяха подредени в празничния ден. На открито  бяха изложени ръчно изработени композиции, аранжирани с райски ябълки, плодове и зеленчуци, които се отглеждат в селото. На базар "Произведено в Хрищени" местни домакини и домашни майстори  предлагат сладка и ракии от райска ябълка, както и от други плодове, лютеница по местна рецепта и художествени изделия от дърво. Организиран бе конкурс за най-едър плод и зеленчук и най-пивка ракия от райска ябълка.
Първите 16 дръвчета райска ябълка са донесени през 30-те години на миналия век от местният свещеник Николай, който бил приятел с главния овощар на Борис Трети. Днес райската ябълка направи селото известно с празника си, който е единствен по рода си в нашата страна.

75% от българите подкрепят стандарта "Без ГМО"

Въвеждането на доброволен за бизнеса стандарт, който да гарантира, че в продуктите няма наличие на ГМО  се подкрепя от 75% от българите.
Законопроектът за храните е на път да влезе в Народното събрание на второ четене, а в него се предвижда създаването на правила за етикетиране на продукти "Без ГМО". Регулирането на доброволния за бизнеса стандарт "Без ГМО" да бъде с наредба поискаха от Коалиция "България - зона, свободна от ГМО". Наредбата ще бъде изготвена с широко обществено участие.  Нагласите на гражданите подкрепят искането на Коалицията - 82,6 на сто настояват стандартът да се разработи от всички заинтересовани страни, включително граждански организации, научни институти и др.
В Германия доброволният стандарт е уреден със закон, в Австрия и Франция - с наредби. Само в Германия 4000 продукта носят знака "Без ГМО", което генерира продажби за над 4 млрд евро.

Предотвратиха разпространението на негодно месо във вътрешната търговска мрежа

„ Фискален контрол” в НАП пресече опит за реализиране на територията на България на 21 тона месо, непредназначено за консумация от хора. Според документите на фирмата вносител, стоката е била за влагане в производството на храна за животни, съобщиха от НАП.
На 15 ноември инспекторите от „Фискален контрол“ на НАП поставят под наблюдение месото, след като камионът с него навлиза на територията на страната през ГКПП Видин. Вместо да бъде разтоварено в Лясковец, както е било записано в документите, месото е прехвърлено на друг камион.
В Перник, на новия адрес за разтоварване на стоката, инспекторите от „Фискален контрол“ с помощта на колегите си от Междуведомствения координационен център за противодействие на контрабандата и контрол на движението на рискови стоки и товари на ГДБОП са предотвратили разпространението на негодното месо във вътрешната търговска мрежа.
Българската агенция по безопасност на храните е наложила възбрана на месото, като предстои неговото унищожаване. На същото място са констатирани и друга негодни хранителни стоки, които също ще бъдат унищожени.
От началото на 2017 г. фискалните агенти на НАП са извършили 260 000 проверки на транспортни средства, като на 78 000 са поставени технически средства за контрол. В резултат на извършените контролни действия са наложени 1300 обезпечения, за да се избегне отклонение от облагане, допълват от НАП.

БУЛПЕК предоставя работещи решeния за бизнеса за целия цикъл на производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия

Професионалното изложение за хлебарите и сладкарите в България – БУЛПЕК се провежда в рамките на Интер Експо център. БУЛПЕК предоставя работещи решeния за бизнеса за целия цикъл на производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия.
Дългогодишната история на изложбата е доказателство за нейната полезност за експертите от областта на хлебопроизводството и сладкарството да разширят своите бизнес перспективи. Изложбата е професионална платформа за участие в наситена с делови събития програма, обмяна на опит с български и чуждестранни колеги, директен контакт с нови партньори и крайни клиенти.

"Долче и Габана" пускат в продажба маркова колекция макарони

Италианската модна къща "Долче и Габана" съвместно с производителя на паста "Пастифичо ди Марино"  пускат в продажба маркова колекция макарони
Новият продукт се очаква да се появи в търговската мрежа за коледните и новогодишните празници. Всяка опаковка ще бъде номерирана и ще включва четири вида паста под различна форма с логото на "Долче и Габана".
Наборът с маркови макарони ще се предлага за 110 долара. В магазините ще бъдат пуснати пет хиляди бройки, като хиляда от тях ще бъдат предназначени за пазара   на САЩ.

Пазари, борси, цени

Шпек „Бургас“ бе отличен със  златен медал на „Месомания“

Шпек „Бургас“ бе отличен със златен медал на „Месомания“

Шпек „Бургас“, традиционен продукт от серията на марка „Орехите“, бе отличен със  златен медал...

Хранителна индустрия

ЕК одобри схема „Помощ за инвестиции за изграждане на мини мандри”

ЕК одобри схема „Помощ за инвестиции за изграждане на мини мандри”

Европейската комисия одобри схема за държавна помощ „Помощ за инвестиции за изграждане на мини...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия