Джин със 77% алкохолно съдържание заля канадския пазар

Джин със 77-процентно алкохолно съдържание заля канадския пазар, предаде Би Би Си. Стотици хиляди бутилки от популярна марка на спиртната напитка е появиха в търговската мрежа на северноамериканската държава след грешка в системата, която засилила градусите почти двойно. Допустимата норма е 40 градуса, допълни британската медия.
 Въпреки че няма данни за пострадали при употребата на скоросмъртницата, компанията–производител започна да изтегля от магазините и складовете шишета с много силния джин. Това е вторият случай с пускане на напитка с алкохолно съдържание над нормата в Канада. През март властите в северноамериканската държава иззеха бутилки с 81-градусова водка.
 Сгряващите свойства на хвойновата напитка са открити  от британски войници,  В началото джинът се продавала в аптеките. По-късно англичаните решили сами да правят алкохол с добавка на хвойнови плодове и така се появили първите спиртоварни за производството  на джин. Качеството на джина по онова време било твърде съмнително, той представлявал някаква сладникава течност и струвал много евтино. Бил смятан за напитка на нисшите класи, стремящи се с негова помощ да забравят тегобите и мизерията си.
След края на Втората Световна Война, джина се превръща в модерна напитка с висок социален статус. Няма Холивудска звезда, която да е пропуснала възможността да изрази пред медиите любовта си към супермодерното Мартини, най-популярния коктейл на всички времена включващ само две съставки — джин и сух вермут. В самото начало той се приготвял в съотношение 2 към 1 едно в полза на джина, но много бързо модата го прави все по-сух и по-сух и пропорцията стига до 7 към 1. Рецептата на сър Уинстън Чърчил била джин и преминаваща над шейкъра затворена бутилка със сух вермут.
Джинът се запазва като основна бяла алкохолна напитка, използвана за коктейли, до 1970 година, когато неутралната на вкус и аромат водка, окончателно завзема световния пазар и става алкохол номер едно. Въпреки това и до ден днешен джинът е една от най-популярните напитки по света. Днес джин се радва най-голяма популярност във Великобритания, САЩ и Канада.

На 11 май в Прага традиционно се провежда най-големият бирфест

В началото на май в Прага традиционно се провежда  най-големият бирфест, на който топ пивовари от цялата страна представят на едно място, под огромните фестивални шатри цялото изобилие от бутилирано и наливно пиво – изконната национална гордост на чехите.
Tази година фестивалът започва на 11 май, където може да се опита  светла, тъмна, пшенична, червена, от големите пивоварни или от малки местни микропивовари бира. Пивовари от цялата страна представят на едно място, под огромните фестивални шатри цялото изобилие от бутилирано и наливно пиво – изконната национална гордост на чехите.
Общият капацитет на фестивала е внушителен – 10 000 места за сядане.    Представени са  150 вида чешка бира с най-добро качество, придружена от невероятните деликатеси на чешките готвачи, като апетитното "свинско колено" - най-добрият спътник на пивото. Всеки производител организира различни изненади и забавления за деца и възрастни в незабравима атмосфера с много музика.
Участниците могат да дегустират най-силната чешка бира X33. След първото варене от нея се бутилират само 500 бутилки с уникален пореден номер. Полутъмната бира е с богат естествен малцов вкус и карамелен аромат и е без еквивалент в цялата страна.

„Загорка” отново е най-зелената компания

Щастливи сме, че за втора поредна година, анкетираните в проучването на TNS ни определят като най-зелена и отговорна компания в сектора и оценяват усилията ни в тази насока, заяви  Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД  
Водещият зелен пивовар в България, доказа, че и през 2016 г. устойчивото развитие е сред основните приоритети в социалната политика на компанията. „Загорка“  е най-зелената и отговорна компания през 2016 година, показват данните от регулярното проучване на TNS за 2016 година, направено сред  жителите на големите градове в страната. „Загорка” получава това признание за втора поредна година Анкетираните поставят компанията начело по следните критерии:
•          Подкрепа за местната общност
•          Активно пестене на материали и ресурси (вода, енергия и тн.)
•          Рециклиране на отпадъчни материали
•          Подкрепа за различни екологични инициативи
•          Внедряване на решения за намаляване на емисиите въглероден диоксид
•          Енергийна ефективност
За шеста поредна година, Загорка Зелен Фонд потърси най-зелената идея измежду предложенията на гражданите и неправителствения сектор. Десетки проекти се включиха в националния конкурс в категориите на участие, а именно пестене на енергия и пестене на вода.
„Загорка” публикува  своя трети годишен доклад за устойчиво развитие. Кратко обобщение от доклада, наречено "Писмо в бутилка",  компанията изпрати до свои партньори, за да акцентира най-ключовите области върху които има възможност да повлияе, а именно: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви ресурси, здраве и безопасност, отговорна консумация и подкрепа на местната общност.

Продуктите, предназначени за Източна Европа не се отличават от стоките, продавани на западните пазари

Продуктите на международните концерни, предназначени за Източна Европа  не се отличават съществено от стоките, продавани на западните пазари, сочи проучване на швейцарското издание „Нойе Цюрхер Цайтунг”.
 Резултатите от унгарското проучване за качеството на храните на практика подкрепят тази теза. В 51 от общо 76 изследвани храни, предлагани в Унгария и в Австрия, не са били открити никакви различия по отношение на съдържанието, а само в половината от продуктите са били установени незначителни вкусови разлики, дължащи се на субективните усещания на оценителите.
Едва в 25 от въпросните 76 продукти са били установени дребни разлики в съдържанието, които обаче не се отразяват съществено на качеството. Така например продаваната в Унгария Кока-Кола съдържа не кристална захар, а сироп от фруктоза и глюкоза. Фирмата-производител обяснява тази разлика с желанието си да използва произвежданата в Унгария смес, с което да даде предимство на местните доставчици на суровини.
 Според изданието експертите от унгарската Служба за контрол на храните не са установили никакви съществени разлики в продуктите, продавани на Изток и на Запад.
Заключението от проучването е, че източноевропейците консумират също толкова качествени маркови продукти, колкото и западните потребители. А от това следва, че истерията около некачествените храни е очевидно политически мотивирана.

ОЛАФ блокира четири проекта за близо 19 млн.евро

ОЛАФ спря плащанията по европейската програма за промоция на български селскостопански продукти в чужбина след разследване на европейската служба за борба с измамите.
Блокирани са четири проекта за близо 19 млн. евро, установи проверка, потвърдена от данни получени по ЗДОИ от Държавен Фонд Земеделие. От Брюксел са открили документи и данни за завишени цени и фиктивни доставки към подизпълнители при осъществяването на програмата.
До края на разследването няма да получат  пари проектите „Отиди, вземи, хапни биологично“ за 4 574 551 евро, „Разнообразие от вкусове“ за 2 982 967 евро, „Качествено европейско сирене“ за 3 971 788 евро, „Европейско овче месо и сирене. Опитайте качеството, вкусете разликата.“ за 3 705 096 евро, „Освободете европейския вкус“ за 3 759 660 евро. От ОЛАФ са поискали 100% корекция, което означава връщане на всички вече разплатени суми.
Засегнати са проектите на Национална Асоциация за развъждане на млечни овце в България  - НАРСПБМ,  Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци в Република България, Българска Асоциация Биопродукти и Асоциация на млекопреработвателите в България. Всички те се изпълняват от базираната в Брюксел фирма Agropromotion SARL, която е била разследвана от ОЛАФ.
От сайта на Agropromotion се разбира, че милионите се харчат осново за изработка на рекламни материали – диплянки, торбички и готварски престилки, сайтове на няколко езика за продукцията на българските производители, участия в изложения провеждани в Близкия изток и страните от ОНД, и публикации в пресата на целевите пазари.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Хлябът е силно химизиран още от полето

Хлябът е силно химизиран още от полето

Земята ни вече е уморена от химическите торове и хербициди, а хлябът е силно...

Хранителна индустрия

Стартира фестивалът на мелнишкото вино „Златен грозд”

Стартира фестивалът на мелнишкото вино „Златен грозд”

Традиционен фестивал на мелнишкото вино „Златен грозд” се провежда в Мелник. Целта на фестивала...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия