Тестове доказват, че храните в Източна Европа, са с много по-лошо качество от стоките, продавани на западния пазар

Министерството на земеделието  в Словакия публикува резултати от поредица специализирани тестове, в рамките на които 22 известни маркови хранителни стоки, продавани  в западните и в словашките магазини бяха сравнени по качество.
Tестовете са доказали, че храните, изнасяни в Източна Европа, са с много по-лошо качество от стоките, продавани на западния пазар. В продаваните в Словакия колбаси има по-малко месо и повече мазнина и вода, в млечните продукти – по-малко белтъчини, а в шоколада – по-малко какао. Словашките варианти на всички тези продукти съдържат повече оцветители, подсладители и консерванти.
Организациите за защита на потребителите в повечето страни от Източна и Централна Европа имат доказателства, че производителите масово използват по-евтини и много по-некачествени съставки в продукцията, която е предназначена за по-бедните страни на Европейския съюз. Същата продукция обаче е с високо качество в страните от Западна Европа.
 Неприемливо е международни концерни да продават на източноевропейските пазари продукти, които са със значително по-ниско качество от съответните продукти в западните магазини”, смята словашкият премиер.С тази позиция е съгласен и Съюзът на потребителите в Словакия. Негови представители твърдят, че за повечето потребители в Средна и в Източна Европа качеството е вече по-важно от цената.
 Премиерът Роберт Фицо поиска ЕК веднага да забрани тази практика. Той заедно с колегите си от Полша, Унгария и Чехия ще повдигне въпроса на извънредна среща на ЕС.

„КАБИЛЕ” е носителят на най-високото отличие на „Винария 2017”

Големи български производители и бутикови изби показаха колекциите си на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2017“.
Двете марки вина на изба Вила Ямбол, а именно Villa Yambol и КАБИЛЕ, се отличиха в конкуренция с 360 вина, оценявани от 24-членно жури, 15 от които са членове на Съюза на енолозите. Конкурсът е по инициатива на Националната лозаро-винарска камара.
Най-старата винарска изба в южна България, която е наследник на вековни винени традиции, тази година задмина всички участващи винени производители, като взе 1/5 от отличията, а именно Златен ритон, 9 златни медала и 4 сребърни за своите вина, както и два златни за ракиите си с марка Стралджанска. Именно затова браншовата организация връчи на избата и своята най-висока и ексклузивна награда "Бъчва на годината", която се дава ежегодно за най-успешната изба у нас.
Носителят на най-високото отличие сред вината е КАБИЛЕ.  Марката постигна фурор още с първото си участие в дегустационен конкурс. Освен отличителният приз за най-добро бяло вино от реколта 2016 година, тя взе още три златни медала. От избата обявиха, че са участвали в дегустациите само с 5 проби на новата си марка, от които четири получават злато. С ритон  си тръгна КАБИЛЕ Шардоне и Совиньон блан реколта 2016.
Това е изключително признание за новото ни вино и най-вече за неговите качества, които са дело на неуморимия труд на нашите енолози,  каза изпълнителният директор на Вила Ямбол. Той увери, че новото вино до две седмици ще е налично и в националната търговска мрежа.
Златен Ритон спечели за първи път в своята история винарска изба Оряховица за розе от по-стари реколти - Gaetan Rose.
Златен Ритон при червените вина от последна реколта бе даден на Villa Marvella каберне фран на Черноморско злато. В  категория Червени сортови и купажни вина от по-стари реколти Ритонът бе връчен на Rubaiyat Red Blend на Винекс Преслав.
По традиция студенти от специалностите Технология на виното и Технология на ферментационните продукти от Университета по хранителни технологии положиха Дионисиева клетва за встъпване в лозаро-винарския бранш и получиха специален диплом от Националната лозаро-винарска камара

Пастата оглави глобалното проучване за най-предпочитаната храна в световен мащаб

Тестените изделия, добили популярност с името паста, оглавиха глобално проучване за най-предпочитаната храна в световен мащаб.
Ястието, тясно свързано с италианската кухня, се е превърнало в любима и традиционна храна на трапезата на почти всички народи.  Много хора обожават да обядват спагети болонезе или апетитна лазаня. Това бе потвърдено наскоро от глобално проучване на британската агенция за хуманитарна помощ Oxfam, която заключи, че пастата е най-популярното ястие в света - далеч пред месото, ориза и пицата.
Освен на стария континент пастата е една от любимите храни в държави като Филипините, Гватемала, Бразилия и Южна Африка. Данни показват, че Венецуела е вторият най-голям консуматор на популярната храна след Италия. Тунис, Чили и Перу също влизат в топ 10.
Най-големите производители на паста в света са Италия с 3,2 милиона тона на година, следвана от САЩ и Бразилия с годишна продукция съответно 2,6 и 1,3 милиона тона.
По света съществуват повече от 600 различни форми на паста. Най-разпространената от тях безспорно са спагетите.

Fleurburgeri за милионери

FleurBurger,  който струва 5000 долара се предлага   в ресторанта на шеф Хюбърт Келър в Лас Вегас
Какво стои зад това уникално кулинарно изкушение?
Запечатва се на тиган кофте от говеждо месо от първокласната японска порода „Кобе“ (върви за по над 200 долара за килограм), полива се с масло и така се запазва сочно и богато на аромати.
След това готвачът запича няколко резена първокласен гъши дроб (около 100 долара за килограм) и смесва патешка мас и още масло, в която сотира планина от нарязани трюфели (над 3000 долара за килограм). След като е привършил с топлинната обработка,  подрежда внимателно съставките между двете половини на разрязана питка бриош.
На финала идва и най-важната съставка – бутилка Petrus, реколта 1995 г. Тази бутилка, която може да стигне цена от над 5000 долара в някои ресторанти, върви в комплект с бургера и е идеалното допълнение към този кулинарен шедьовър.

Гроздопроизводители и винари от „Винпром Карнобат” засадиха нови 5000 дка. лозя с „Каберне Совиньон”

Гроздопроизводители и винари от „Винпром Карнобат” и земеделците от селата Огнен, Венец, Лозенец, Искра и Деветак, заедно с избите на „Братя Минкови” и “Грозден” засадиха нови 5000 дка. лозя с „Каберне Совиньон”.
Сортът е известно като царя на червените сортове, заради хубавите аромати и вкусове. Вината и ракиите на Карнобат дадоха сериозна заявка да разширят присъствието си както на българския пазар, така и зад граница.
Световните лидери в бранша признаха качествата на карнобатските вина и ги наградиха с 30 златни и сребърни медали. Най-голямата световна награда „Декантер” също е част от колекцията награди на кооперацията.
Стопаните от кооператива избраха великолепния тероар за новите си лозя край Маркели.  Регионът е оживено средище за производство и търговия с прочутите карнобатски ракии и вина.
Българското „Пино Ноар” от серията CYCLE  на “Братя Минкови” извоюва единствения златен медал на престижния конкурс в Далечния Изток – Sakura women wina Hwards  в Япония.
Няма винарска област по света, в която се отглеждат червени сортове и в която да не се намери и „Каберне Совиньон”. Неизброими са предимствата на сорта, които го правят така желан от винари и потребители по целия свят. Едно от основните  е неговата небрежна индивидуалност – без значение къде е бил засаден, как е бил обгрижван, как точно е протекъл процесът на зреене или как точно е правено виното.
„Каберне Совиньон” запазва своите сортови характеристики почти при всякакви обстоятелства и се отличава най-лесно сред останалите червени вина. Невероятните аромати съчетали в себе си вкуса на касис, мента, кедрово дърво или дори чушка се запечатват трайно в сетивата.

Пазари, борси, цени

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас. 60% от тях...

Хранителна индустрия

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Българска агенция по безопасност на храните извършва засилени проверки на обекти за производство и...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия