Aгенцията по безопасност на храните организира засилени проверки на обекти за храни по Великден

Aгенцията по безопасност на храните организира засилени проверки на обекти за производство и търговия с храни във връзка с наближаващия християнски празник Великден.
Инспекциите започнаха на 21 март и ще продължат до 10 април. Освен пакетиращи центрове за яйца и хранителни складове за търговия на едро на проверки подлежат също заведения за обществено хранене, обекти за търговия на дребно, пазари и борси за традиционно предлагани храни  - агнешко месо, козунаци, яйца, включително боядисани яйца, пресни зеленчуци и др., както и на боя за яйца.
През почивните дни ще бъдат осигурени и дежурни екипи, които ще осъществяват официалния контрол в цялата страна.

Пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира

По основните показатели за растеж на категорията като производство, реализация, консумация на бира на глава от населението са постигнати едни от най-високите нива от 30 години насам. Това дава индикации, че пазарът все повече се насища и прогнозите за 2018 г. трябва да са умерени, заяви изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.
 Конкуренцията между отделните играчи на бирения пазар в страната ще стане още по-силна. Факт, който винаги е в полза на потребителите и е най-добрият стимул за разширяване на гамата от нови марки и асортименти пиво, поддържане на безупречното качество на продуктите, създаване на креативни маркетинг решения, коментира Радомирова.
Приоритет за всички пивоварни и малцови компании продължава да бъде развитието им като иновативни предприятия. А това означава, че през следващата година ще продължат вложенията в технологични, организационни, продуктови и търговски нововъведения. Според експертите това е от ключово значение за конкурентоспособността не само на отделните производители, но и за пивоварния сектор като цяло.
Пазарните данни, изнесени от СПБ, показват, че членовете на сдружението за 2017 г. са реализирали общо 5 130 000 хектолитра бира, с 50 820 хектолитра по-малко от 2016-а. Продължава положителната тенденция за намаляване на дела на продажбите на бира в РЕТ бутилки, който спада на 56%. Делът на стъклените опаковки е 23 на сто, на кеновете - 15% и на кеговете – 6%. През миналата година пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира, към които трябва да се добавят още над 25 нови опаковки и десетки етикети.

Храните за децата от 3 до 10-годишна възраст трябва да бъдат по браншови или БДС стандарти

Всички храни за децата от 3 до 10-годишна възраст трябва да бъдат по браншови или БДС стандарти. Стандартите обаче се използват единствено от фирми, които работят на светло, посочи  председателят на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите Мариана Кукушева.
Тя посочи още, че едва 200 от 1000 фурни са доброволно регистрирани в Агенцията по безопасност на храните. 8 от 10 фирми не ползват утвърден стандарт "България", а той е единственият, който доказва и третира качество на хляба назад по веригата от нивата до трапезата.
 Според председателя на браншовия съюз в големите общини масово се заобикаля Наредбата при обществените поръчки. В момента се извършват проверки  от отдел "Контрол на обектите за търговия на дребно и заведенията за обществено хранене. Експертите  са категорични, че няма да се допусне в детските заведения хляб, който не отговаря на наредбата. Проверките на БАБХ в детските заведения са ежемесечни.

Производителите обмислят застрaховане на произведеното мляко

Производителите обмислят застраховането на произведеното мляко. Преработвателите отдавна поставят въпроса за отговорността на производителите – поемат разходите за несъбраното мляко. Проучванията показват, че само около  30% от производителите биха се застраховали за покриване на разходите за изхабено мляко. Всъщност такава застраховка във Великобритания има и млекопроизводителите, могат да вземат в предвид следните точки от предложенията.
Има два вида покрития за загуба на мляко, които често се продават отделно. Покритие за мляко, изхвърлено поради  замърсяване, и  отделен пакет за покритие на несъбраното мляко, поради  лошо време или природни бедствия.
Млекопроизводителите от Шотландия са били принудени да изхвърли  хиляди литра сурово мляко, след снеговалеж, който блокира маршрутите за извозване. Тъй като температурите падат до минус 10, пътните мрежи се парализират и производителите  нямал друг избор, освен да изхвърлят големи количества мляко.

Стартира „FOOD EXPO 2018” с участие на компании от 20 държави

FOOD EXPO 2018  стартира в Атина с участието на компании от близо
20 държави. През тази година България е почетна страна партньор в най-голямото изложение за сектора в южната ни съседка. Страната ни разполага с национален щанд, на който са представени 18 български фирми от секторите на хранително-вкусовата промишленост - млечна и месна промишленост, производство на олио, брашно, ориз, бисквити, кейкове, шоколадови бонбони, консерви, натурални био продукти, минерални води, сокове и безалкохолни напитки, опаковки и др.
Хранителната промишленост е един от секторите, в които България има най-големи конкурентни предимства. През последните години в страната ни се отчита ръст на производството на храни и напитки, заяви  Владимир Туджаров, главен секретар в министерството на икономиката
По думите му производството на храни се осъществява от над 6000 фирми, като близо половината от тях са разположени на територията на Южна и Югозападна България, което е предпоставка за добрите възможности за износ към Гърция.
Гърция е традиционен търговско-икономически партньор на България, като през последните години се наблюдава постоянен ръст на стокообмена между двете страни. Тази тенденция се запазва и през 2017 г., като стокообменът отбелязва увеличение от 5,6 % и надхвърля 3 милиарда евро. Отбелязва се ръст, както в износа, така и във вноса.

Агрополитиката

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж....

Пазари, борси, цени

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански...

Хранителна индустрия

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ е издал актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен. Констатирани са...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия