Производители от Южна България успешно отглеждат маслинови дръвчета

Производители от Южна България успешно отглеждат маслинови дръвчета в разсадници и се радват на екологично чиста реколта.
Маслини се отглеждат все по-успешно в топлите райони на България и то не само в оранжерии. Отглеждат се растения на открито, които успешно презимуват в нашите условия, но се  подбират подходящи сортове от Северна Гърция, коментират производители. Най-важното е да им се осигури слънчево и защитено от вятър място. Такива условия за отглеждане има край Асеновград, Стара Загора, Първомай и Пазарджик.
След като  се  оберат, маслините  се слагат във вода и сол за 40 дни, след което се мариноват със зехтин и оцет и така се постига естествена ферментация. До Великден  се оставят  да  ферментират и  след това са готови за консумация. Производителите са категорични, че маслините, отгледани в България са по-вкусни от вносните.

Нови правила подобряват проследимостта на биологичните продукти

Нова система за електронно сертифициране ще подобри контрола върху вноса на биологични продукти.  ЕС утвърди водещата си позиция в света по отношение на проследимостта и събирането на надеждни данни за търговията с тези продукти.
Ще се осигури по-стриктното прилагане на разпоредбите за безопасност на храните и ще се ограничи евентуалният риск от измами. Същевременно с нея ще се намалят административните пречки пред икономическите субекти и компетентните органи и ще се осигурят по-пълни статистически данни за вноса на биологични продукти.
Предвиден е 6-месечен преходен период, през който могат да се използват сертификати както на хартиен, така и на електронен носител. От 19 октомври 2017 г. обаче вносът на биологични продукти ще се сертифицира само по електронен път.
Комисарят на ЕС по въпросите на земеделието и развитието на селските райони Фил Хоган заяви: "Нашият ангажимент към прилагането на стриктни мерки за сертифициране и инспекция е важен елемент в европейските стандарти за безопасност на храните. Макар благодарение на тези стандарти Европа вече да се е наложила като световен лидер в безопасността на храните, трябва да продължаваме неуморно да разработваме нови и още по-успешни мерки в тази насока. С новите правила ще се подобри проследимостта на биологичните продукти, които представляват важен разрастващ се пазар.
С оглед прилагането на новите правила ще се наложи сертификатите за внос да станат част от интегрираната компютризирана ветеринарна системаTRACES, чрез която се следи движението на хранителните продукти в ЕС. Непрекъснатият достъп до тази система доказано улеснява търговията, като дава възможност на търговските партньори и компетентните органи да получават лесно информация за движението на стоките и ускорява административните процедури. TRACES е изключително ценен инструмент, с който се осигурява бърза реакция при заплахи за здравето, тъй като позволява да се следи движението на стоките и улеснява управлението на риска във връзка с отхвърлените пратки.

Джин със 77% алкохолно съдържание заля канадския пазар

Джин със 77-процентно алкохолно съдържание заля канадския пазар, предаде Би Би Си. Стотици хиляди бутилки от популярна марка на спиртната напитка е появиха в търговската мрежа на северноамериканската държава след грешка в системата, която засилила градусите почти двойно. Допустимата норма е 40 градуса, допълни британската медия.
 Въпреки че няма данни за пострадали при употребата на скоросмъртницата, компанията–производител започна да изтегля от магазините и складовете шишета с много силния джин. Това е вторият случай с пускане на напитка с алкохолно съдържание над нормата в Канада. През март властите в северноамериканската държава иззеха бутилки с 81-градусова водка.
 Сгряващите свойства на хвойновата напитка са открити  от британски войници,  В началото джинът се продавала в аптеките. По-късно англичаните решили сами да правят алкохол с добавка на хвойнови плодове и така се появили първите спиртоварни за производството  на джин. Качеството на джина по онова време било твърде съмнително, той представлявал някаква сладникава течност и струвал много евтино. Бил смятан за напитка на нисшите класи, стремящи се с негова помощ да забравят тегобите и мизерията си.
След края на Втората Световна Война, джина се превръща в модерна напитка с висок социален статус. Няма Холивудска звезда, която да е пропуснала възможността да изрази пред медиите любовта си към супермодерното Мартини, най-популярния коктейл на всички времена включващ само две съставки — джин и сух вермут. В самото начало той се приготвял в съотношение 2 към 1 едно в полза на джина, но много бързо модата го прави все по-сух и по-сух и пропорцията стига до 7 към 1. Рецептата на сър Уинстън Чърчил била джин и преминаваща над шейкъра затворена бутилка със сух вермут.
Джинът се запазва като основна бяла алкохолна напитка, използвана за коктейли, до 1970 година, когато неутралната на вкус и аромат водка, окончателно завзема световния пазар и става алкохол номер едно. Въпреки това и до ден днешен джинът е една от най-популярните напитки по света. Днес джин се радва най-голяма популярност във Великобритания, САЩ и Канада.

На 11 май в Прага традиционно се провежда най-големият бирфест

В началото на май в Прага традиционно се провежда  най-големият бирфест, на който топ пивовари от цялата страна представят на едно място, под огромните фестивални шатри цялото изобилие от бутилирано и наливно пиво – изконната национална гордост на чехите.
Tази година фестивалът започва на 11 май, където може да се опита  светла, тъмна, пшенична, червена, от големите пивоварни или от малки местни микропивовари бира. Пивовари от цялата страна представят на едно място, под огромните фестивални шатри цялото изобилие от бутилирано и наливно пиво – изконната национална гордост на чехите.
Общият капацитет на фестивала е внушителен – 10 000 места за сядане.    Представени са  150 вида чешка бира с най-добро качество, придружена от невероятните деликатеси на чешките готвачи, като апетитното "свинско колено" - най-добрият спътник на пивото. Всеки производител организира различни изненади и забавления за деца и възрастни в незабравима атмосфера с много музика.
Участниците могат да дегустират най-силната чешка бира X33. След първото варене от нея се бутилират само 500 бутилки с уникален пореден номер. Полутъмната бира е с богат естествен малцов вкус и карамелен аромат и е без еквивалент в цялата страна.

„Загорка” отново е най-зелената компания

Щастливи сме, че за втора поредна година, анкетираните в проучването на TNS ни определят като най-зелена и отговорна компания в сектора и оценяват усилията ни в тази насока, заяви  Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД  
Водещият зелен пивовар в България, доказа, че и през 2016 г. устойчивото развитие е сред основните приоритети в социалната политика на компанията. „Загорка“  е най-зелената и отговорна компания през 2016 година, показват данните от регулярното проучване на TNS за 2016 година, направено сред  жителите на големите градове в страната. „Загорка” получава това признание за втора поредна година Анкетираните поставят компанията начело по следните критерии:
•          Подкрепа за местната общност
•          Активно пестене на материали и ресурси (вода, енергия и тн.)
•          Рециклиране на отпадъчни материали
•          Подкрепа за различни екологични инициативи
•          Внедряване на решения за намаляване на емисиите въглероден диоксид
•          Енергийна ефективност
За шеста поредна година, Загорка Зелен Фонд потърси най-зелената идея измежду предложенията на гражданите и неправителствения сектор. Десетки проекти се включиха в националния конкурс в категориите на участие, а именно пестене на енергия и пестене на вода.
„Загорка” публикува  своя трети годишен доклад за устойчиво развитие. Кратко обобщение от доклада, наречено "Писмо в бутилка",  компанията изпрати до свои партньори, за да акцентира най-ключовите области върху които има възможност да повлияе, а именно: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви ресурси, здраве и безопасност, отговорна консумация и подкрепа на местната общност.

Пазари, борси, цени

Шпек „Бургас“ бе отличен със  златен медал на „Месомания“

Шпек „Бургас“ бе отличен със златен медал на „Месомания“

Шпек „Бургас“, традиционен продукт от серията на марка „Орехите“, бе отличен със  златен медал...

Хранителна индустрия

ЕК одобри схема „Помощ за инвестиции за изграждане на мини мандри”

ЕК одобри схема „Помощ за инвестиции за изграждане на мини мандри”

Европейската комисия одобри схема за държавна помощ „Помощ за инвестиции за изграждане на мини...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия