БУЛЛАБ: Акредитацията на лабораториията трябва изрично да включва компетентност по конкретното проверявано вещество

Законодателството на ЕС изисква доказване на безопасност на  храните, което включва лабораторни изпитания от акредитирана от националния или друг акредитиращ орган в ЕС, член на ЕА – Париж и страна по МЛА. Това се посочва в отворено писмо на сдружение БУЛЛАБ до браншовите организации на производителите по повод на това, че  лютеницата съдържа олеамид – токсично вещество, въздействащо на същите рецептори, на които въздейства и марихуаната.
 Акредитацията на лабораторията трябва изрично да включва компетентност по конкретното проверявано вещество или процес. Т.е. системата не е просто административно назначена структура, а задължително включва експертно знание на служителите в съответния орган и ползваните от тях външни оценители
  Това е посочено в писмо, изпратено по повод различни публикации на темата лютеница, лабораторни изпитания, безопасност и качество на храните от последните дни. Не приемаме медицинските лаборатории да се дават за сравнителен пример, от некомпетентни лица, на които явно не им е известен професионалният начин на тяхното функциониране и дейност, посочват от БУЛЛАБ - национално представителна организация на лабораториите в България и пълноправен член на Евролаб – Брюксел.
Използваната като „референтна" белгийска лаборатория не е акредитирана за това конкретно вещество, поради което каквито и да било изводи могат да се правят само след предоставяне на професионалните документи от тези изпитания, а не коментари на странични лица, които може би се явяват и поръчители на изпитването в чужбина, търсещи индулгенция в по-компетентната западна Европа, пише в писмото.
Външни експерти, включително и членове на Буллаб, са основа на експертен потенциал и активни участници в работата на ИА БСА, като нивото на работата се е подобрило чувствително, а агенцията отдавна не е остров за чиновници. Част от особеностите на тези структури, които трябва да се усъвършенстват са заложени в законовите и подзаконови актове.

Фестивал на Мелнишкото вино „Златен грозд” 2017

На 11 и 12 февруари за шеста поредна година ще се проведе фестивалът на Мелнишкото вино "Златен грозд". През втория уикенд на втория месец от 2017 г. под своите пясъчни пирамиди Мелник ще събере ценителите на виното от цяла България, за да отличат най-доброто от реколтата.
Това е шестото издание на Фестивала на мелнишкото вино. По традиция гостите на града ще се насладят на разнообразие от вина, произведени в региона, майсторлъшки мезета и фолклорна програма, представяща местните традиции и обичаи. Сдружение „За Мелник” ще представи кулинарна изложба-базар с благотворителна цел. Целта на събитието е да запазим традицията жива, виното-вечно, хорото безкрайно, а шевицата незаменима, коментират организаторите.
Мелник е най-малкият град в България и в Европа. Намира се на 22 км. югоизточно от общинския център Сандански. Разположен е в югозападните склонове на Южен Пирин сред уникална природа от пясъчни пирамиди и сипеи, на надморска височина около 400 метра.През града тече Мелнишката река. В района на Мелник се отглеждат лозя от сорта “Широка Мелнишка” и се прави прочутото мелнишко вино. С него се е търгувало далече на Изток, в Западна Европа, на север до Англия, Русия, Украйна и др.

Министър Танева подписа споразумение за партньорство за изложението „Зелена седмица 2018“

Министърът на земеделието и храните Десислава Танева подписа споразумение за провеждането на Международна зелена седмица 2018. Това стана по време на най-голямото в света Международно изложение за земеделие, храни и градинарство „Зелена седмица 2017“ в град Берлин, ФР Германия.  Следващата година, в периода 19-28 януари в германската столица, български производители ще имат възможността да защитят и завоюват нови пазарни позиции за своите продукти.
В присъствието на еврокомисаря за земеделието и развитието на селските райони Фил Хоган, федералния министър за прехраната и земеделието Кристиан Шмид и управляващия кмет на Берлин Михаел Мюлер, министър Танева откри официално българския щанд на изложението. Тя заяви, че това е най-авторитетното изложение на храни, с възможност за представяне на традиционни висококачествени български продукти пред всички посетители и партньори от Германия и света. „Германия е важен стратегически партньор за България в областта на хранително-вкусовата индустрия и много от технологиите и правилата у нас са взаимствани от немската икономика“, поясни министър Танева. Тя изрази своето удовлетворение, че за поредна годинa страната ни има възможността да представи родни продукти, сред които розово и лавандулово масло, в чието производство сме световни лидери. Десислава Танева допълни, че освен традиционните месни и млечни продукти, плодове и зеленчуци, на изложението може да се дегустира и качествено българско вино, познато и на немските потребители.
За 28-ми път България участва в  изложението със свой собствен щанд, разположен на над 140 кв.м. 14 фирми представят своите продукти, сред които са храни по традиционни месни рецепти като Панагюрска луканка, филе „Елена“, роле „Трапезица“, „Кайсерован врат Тракия“, както и суджук, старец, пастърма,  малиново, капиново вино, био сокове и сиропи от ябълки, роза, арония, бъзов цвят, малини, био орехи, екологичен мед, сладка, сушени плодове, биволско, овче, козе и краве сирене, кашкавал, чай, подправки и др.

Дирекция „Връзки с обществеността и протокол“

Billa представи нова марка за биохрани - Alnatura

Търговската верига BILLA представи биомарката Alnatura, обяви   на пресконференция Бойко Сачански, Управител на BILLA България.
 Над 200 продукта с този бранд вече могат да бъдат открити в магазините от веригата. Целият асортимент от биопродукти се преработва внимателно и по най-щадящия природата начин. Суровините се отглеждат биологично, а партньорите на Alnatura спазват най-високите стандарти за качество. За разработването на всеки артикул се грижи екип от независими експерти, а към производство се пристъпва едва след единодушно одобрение на рецептата, произхода на съставките и метода на обработка.
Собствените ни марки имат сериозен потенциал за развитие и за утвърждаване на пазара. Затова се стремим непрекъснато да обогатяваме продуктовото портфолио, за да отговаряме на потребностите на нашите клиенти. Селектираме внимателно доставчиците, с които работим, като много от тях са български. За нас е важно те да следват най-високите стандарти на производство и да не правят компромиси с контрола,  коментира Управителят на BILLA България Бойко Сачански.
"Billa България" планира да предложи още два собствени бранда – Billa Easy и Billa Self Made, свързани с храните, които се приготвят на място в магазините – сандвичи, салати, ястия, закуски. Очакваме в следващите три години делът на продажбите на продукти под наши марки да нарасне с 2-3% в сравнение с това, което сме постигнали до момента, каза още  Сачански.

Българско кисело мляко стана победител в категорията "Храни, земеделие, устойчивост" в САЩ

Българско кисело мляко стана победител в категорията "Храни, земеделие, устойчивост" в САЩ според класация на Dairy Foods.
Млякото Trimona се произвежда в Ню Йорк. Суровината за производството е американска, но се използва българската закваска "lactobacillus bulgaricus", без да се влагат консерванти и сгъстители.
Trimona е органичен продукт, направен изцяло от мляко, без ГМО, глутен и захар Рекламният слоган на млякото гласи: "Нека гърците си имат техните философи, киселото мляко оставете на нас". През 2014 г. Trimona достигна до финала на престижния конкурс "Произведено в Америка", организиран от известната телевизионна водеща и бизнес дама - Марта Стюарт.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия