Парламентът на Република България гарантира висока степен на защита на потребителите по отношение на храните

Повишаването на качеството на храните и подобряването на техните характеристики, следва да бъдат един непрекъснат и свързан процес, заяви зам.-министър Цветан Димитров по време на конференция на Българското председателство на Съвета на ЕС „Здравословно бъдеще за Европа: здравословно хранене при децата“
Схемите „Училищен плод и „Училищно мляко“ от настоящата учебна година са обединени в единна програма насочена за изграждане на трайни навици при децата за здравословно хранене. Раздават се плодове, зеленчуци и мляко, придружено с подходяща информация за техните характеристики и значението им за здравето. В схемата са включени 3450 учебни заведения и повече от 470 000 деца. Това е инвестиция, която в бъдеще ще спомогне за намаляване на разходите за здравеопазване, произтичащи от небалансирано хранене.
  Парламентът на Република България предстои в най-скоро време да приеме нов Закон за храните, чиято основна цел е да гарантира висока степен на защита здравето и интересите на потребителите по отношение на храните. Наред с общите и специфичните изисквания към храните, в закона са обхванати аспектите, свързани с рекламата на храни и напитки, допринасящи за нездравословен модел на хранене,каза още зам.-министърът.

Двоен стандарт и по отношение и на подобрителите

След две изследвания по темата с двойните стандарти се подготвя и трето, което ще се случи съвсем скоро и ще обхване 4 държави от Централна Европа, като същите проби ще бъдат взети на територията и на българския пазар.
Двойният стандарт при храните се оказва не само по отношение на основните им съставки, но и по отношение и на подобрителите или т.н. Е-та. В някои от храните подобрителите на цвят и вкус компенсират по-малкото съдържание на основната суровина. Двоен стандарт се наблюдава и при детските храни,  заяви проф. Пламен Моллов.
Има добавки, без които може - това са оцветителите, особено в сладкарските изделия. Оказа се през последните години, че някои от тях имат вредно действие при децата. Това са оцветителите Е 102, Е 104, Е 110, Е 122, Е 124 и Е 129. Европейско проучване е доказало, че при нормална консумация на бонбони може да се увеличи активността чрезмерно и да се намали вниманието на децата. На тази база при използване на тези оцветители се е взело решение да има на етикета указание.
Ще бъде направен сравнителен анализ на етикетите, на тяхното съдържание и по преценка на експертите ще бъдат подложени на някои лабораторни изследвания т.н. двойни проби.

Европейската подписка за борба с разхищението на храни получи подкрепата на един милион души

Европейската подписка за борба с разхищението на храни получи подкрепата на един милион души. В текста се настоява супермаркетите на всички страни членки на ЕС да бъдат задължени да даряват непродадените хранителни стоки на  благотворителни организации, вместо да ги хвърлят или унищожават, както вече се прави във Франция съгласно приет закон.
Подписката е пусната във Франция, Гърция, Испания, Германия, Белгия, Италия и В3еликобритания. Тя е вдъхновена от разрешените от 2012 година Европейски граждански инициативи, даващи право на политическо предложение, ако е подкрепено  най- малко от 1 милион граждани от поне една четвърт от страните членки на ЕС.
При наличие на 1 млн. подписа организаторите на подписката се надяват да убедят френския президент да внесе проект за директива, с която френският закон да стане валиден за целия ЕС.

АОРБ:Цените на хранителните стоки са нараснали с 3,6%

Цените на хранителните стоки са нараснали с 3,6%. Още по-голям е ръстът на цените на производител на вътрешния пазар – 5,1 % общо за промишлеността. Скъпият ток за бизнеса вече повлече цените на храните въпреки уверенията, че увеличената електроенергия на свободния пазар няма да се отрази върху стоките, съобщиха от Асоциацията на работодателите.
Работодателските организации организират протестно шествие, тъй като ефектът от повишените цени на електроенергията за бизнеса далеч не е изконсумиран напълно, а в същото време, няма промяна в действията на компетентните органи за нормализиране на ситуацията на т.нар. свободен пазар на електроенергия.
 Протестното шествие ще се проведе на 28 февруари. В  него ще се включат АИКБ, БТПП и КРИБ, които създават 86% от брутната добавена стойност.

Кока –Кола намалява количествата захар и калории на своите продукти с 10%

Кока-Кола ще инвестира 6 млн. евро през следващите месеци, а до началото на 2019 г. те ще нараснат на 20 млн. През годините, в които компанията оперира в страната, инвестициите в българската икономика надхвърлят 550 милиона. Именно благодарение на съвместните усилия със своите партньори, Кока-Кола осъществява редица проекти в полза на обществото, в които ежегодно се инвестират над 700 хиляди лева. Това заяви Стоян Иванов, изпълнителен директор на Кока-Кола България.
 Той обяви поетия наскоро ангажимент на компанията на глобално ниво – да намали количествата захар и калории на своите продукти с 10%. „Горди сме да обявим, че в България процентите ще бъдат 20 и на практика всеки две от три наши напитки ще са нискокалорични“ Кока-Кола е и водещата в индустрията компания, която се ангажира да информира своите потребители и да постави таблици с хранителните стойности върху етикета си.
В България  компанията развива своята социална дейност в три основни направления: развитие на младите, околна среда и подкрепа на местните общности. Сред най-големите инициативи на Кока-Кола са екологичната кампания „Моят зелен град“, която отбеляза своята 10-а годишнина през 2017 г. В нея  традиционно се включват неправителствени организации и партньори с цел популяризиране на грижата за околната среда. Като част от 10-те издания на „Моят зелен град“ служители на Кока-Кола в България успяха да озеленят, почистят и облагородят редица местности, горски пространства и паркове в София и страната, а през изминалите три бяха засадени и осиновени 5250 дървета, за които Кока-Кола полага специални грижи като част от кампанията.
Преди броени месеци Кока-Кола ХБК България е посочена за най-желан работодател от студентите в първото по рода си национално проучване Graduated Survey, проведено сред 7003 студенти от 51 български университета. От 2002 г. до днес са създадени два модерно оборудвани центъра за производство на безалкохолни напитки и минерална вода, откриха се два центъра за споделени услуги в областта на информационните технологии, финансите и човешките ресурси.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Земеделието е водещият бизнес в страна. Министерството на земеделието има...

Пазари, борси, цени

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Единственият в света бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на  „Винария 2018“....

Хранителна индустрия

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово, създаде уникален сорт сусам, който може...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия