Румен Порожанов:Твърдо сме решени да прекратим практиката с влагането на растителни мазнини в млечните продукти

Твърдо сме решени да прекратим практиката с влагането на растителни мазнини в млечните продукти,  заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов
Някои ферми влагат растителни мазнини, това се вижда от потребителите и компрометира качеството на българските сирена и кашкавали.
Промяна в наредба вече забранява в едно и също млекопреработвателно предприятие да се преработват мляко и растителни мазнини Фирмите ще трябва да изберат да работят само истински млечни продукти – с мляко или имитиращи – с растителни мазнини.Специализирано ще извършва проверки. Където има съмнение за нерегламентирано влагане на растителни мазнини в млечни продукти, там ще са екипите ни, обясни министърът.

Производството на мляко и производството на имитиращи продукти ще се извършва в различни обекти

Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които преопаковат мляко и млечните продукти, не могат да произвеждат, разфасоват и преопаковат имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко, в един и същи обект, регистриран по Закона за храните. Този Проект за допълнение в наредбата за хигиена на храните внася зам.-министър Цветан Димитров.
Целта е от една страна да  се повиши търсенето на сурово мляко, чрез стимулиране употребата му при производството на млечни продукти, а от друга – да се засили търсенето на пазара и потребителския интерес към различните видове млечни продукти, включително и посредством по-нататъшно усъвършенстване на законодателството за т.нар. имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко.
Руснаците и още няколко европейски държави, работят по тотална забрана на сухо мляко и растителни мазнини, а гърците  слагат GPS на млековозите, за да не се спекулира, коментират българските производители.

Лидл подобри качеството на колбасите „Родна Стряха”

Колбасите  от продуктовата линия „Родна стряха“, вече се произвеждат без влагането на механично отделено месо, което води до намаляване използването на подобрители и сгъстители.
По-високи стандарти за качеството на колбасите собствена марка въвежда Лидл.  Колбасите  от продуктовата линия „Родна стряха“, вече се произвеждат без влагането на механично отделено месо, което води до намаляване използването на подобрители и сгъстители.
Целта е подобреното качество,  автентичен и неподправен вкус не само във високия, но и в ниския ценови клас, осигурено разнообразие от колбаси с оптимално съотношение между качество и цена.
Лидл е пионер и при въвеждането на пазара на серия колбаси Clean Label, която включва месни продукти без изкуствени консерванти, овкусители, оцветители, без глутен или лактоза. Продуктите под марка Pikok се произвеждат по иновативна технология, при която изкуствените добавки се заместват с натурални и се използват естествени консерванти. Всичките 4 продукта от серията – шпеков салам, луканка, шунка и бекон, се произвеждат от български производители.

Исландските производители търсят алтернатива на палмовото масло

Исландия забранява използването на палмово масло в собствените си продукти. Правителството ще изпълни тази инициатива до края на 2018 г. Забраната ще се прилага само за продукти, произведени в страната.
Тези мерки са предназначени за да забавят унищожаването на тропическите гори. Дори сертифицирането на палмовото масло не спира обезлесяването, но размерът на насажденията за добив на палмово масло продължава да се увеличава.Производството на палмово масло доведе до обезлесяването на 8% от световните гори.
Експерти предупреждават, че използването на палмово масло вреди на здравето – съдържа наситени мазнини в големи количества.Исландските производители вече търсят алтернатива на палмовото масло.

България може да се нареди сред първите европейски страни, които използват храни със знак "Планински продукт"

България може да се включи и да се нареди сред първите европейски страни, които използват  термин за качество „Планински продукт, показва проучване на агенция АФИС.
Повечето участници в анкетата посочват като предимство на планинските продукти производството им сред чиста природа и очакват те да са по-вкусни и здравословни. В същото време само 10,9% от потребителите купуват постоянно храни директно от фермите, а  4,1% са постоянни клиенти конкретно на планинските стопанства.
27%  в България заявяват, че могат да си позволят да плащат повече и биха го сторили, но само при условие, че са сигурни в по-доброто качество на продуктите. 8 на сто категорично са против (в по-голяма степен пенсионери и хора с ниски доходи), а други 14 на сто „биха искали, но не могат да си позволят“ да заплащат по-висока цена.
 На въпрос трябва ли да се въведе термин за качество със знак "Планински продукт" 60,6 на сто от запитаните отговарят с „да“, 26,7% с „може би“, 3 на сто са против и 9,7% не могат да отговорят. Знакът за планински продукт не е в противоречие с другите маркери за качество като географските означения (например Смилянски боб), или пък сертификатите за биоземеделие.

Агрополитиката

22 250 хектара  са засегнатите от вредители и болести площ

22 250 хектара са засегнатите от вредители и болести площ

6-те държавни горски предприятия работят усилено по усвояване на увредената...

Пазари, борси, цени

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

С предложената Проектонаредба „Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия