Експортът на прошуто е скочил с 18%

Тайванското правителство обяви, че вдига ембаргото за внос на свинско месо от Италия. След дълги преговори, прегледи в селските стопанства и фабрики, както и научни и технически проверки, Тайван призна превъзходното качество на италианските продукти.
Италианският експорт на прясно и замразено свинско е нараснал с 43 процента до сравнително скромните 75 хиляди тона. Те са били насочени предимно към Япония, Хон Конг, Унгария и Румъния. Експортът на прошуто е скочил с 18% до 20 хиляди тона. Производителите определят климата като водещ фактор за нежния аромат и великолепния вкус на прошутото. Лекият бриз от Апенините, примесен с уханията на борови и маслинови дръвчета, оставя своя отпечатък в процеса на сушене. Друг изключително важен фактор според ценителите е начинът на хранене на самите прасета и старата традиция на осоляване, сушене и отлежаване на месото.
Прасетата, от които се прави прошуто ди Парма, се селектират и отглеждат само в 11 региона в Северна и Средна Италия и произхождат от вида Large White Landance и Duroc. Хранят се с царевица, ечемик и суроватка - остатъчен продукт от производството на пармиджано.

„Вила Ямбол“ спечели пет отличия – четири сребърни и един златен на Vinalies Internationales 2018

„Вила Ямбол“ спечели пет отличия – четири сребърни и единственият златен за страната ни на Vinalies Internationales 2018 в Париж.
Vinalies Internationales се организира от Съюза на френските енолози и в тазгодишното му издание участваха над 3500 проби от всички краища на света. След края на индивидуалните слепи дегустации, председателят на журито обобщава направените коментари и при нужда поставя началото на дебат, за да се постигне консенсус.
Сребърни медали за „Вила Ямбол“ получиха Kabile Резерва Каберне Совиньон 2014, Kabile розе от Сира 2017, Kabile Мерло и Каберне Совиньон и ракия от сорта Мускат.  Със сребро се прибира и млада ракия, произведена от „Вила Ямбол“, без отлежаване в бъчви, от сорта Мускат. Избата управлява над 10 000 дка собствени лозови масиви и е успешна на 20 пазара от целия свят.

България е нарушила европейското законодателство, поддържайки свои хранителни продукти в регистър по Лисабонската спогодба

След присъединяването на България към ЕС, всички български хранителни продукти с географски означения е можело да бъдат защитавани единствено съобразно европейското законодателство и схеми. България обаче близо десетилетие е поддържала паралелен регистър, поради това че е страна по т.нар. Лисабонска спогодба за закрила на наименованията за произход и тяхната международна регистрация. Това е нарушение на европейското законодателство. Това заяви евродепутатът Момчил Неков на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов и Румен Порожанов във връзка с казуса за защита на българското кисело мляко.
В момента срещу страната ни се готви наказателна процедура. Каква е формулата, по която се изчисляват глобите, какъв ще е евентуалният им размер и има ли заведена такава процедура срещу други държави-членки, които поддържат свои продукти в регистър по Лисабонската спогодба и не са ги защитили, като географски означения, предстои да разберем.
При разговори и с министъра на икономиката, и с министъра на земеделието е договорено и постигнато единно мнение, че по въпроса трябва да се действа бързо и да защитим българските традиционни продукти. Евродепутатът се ангажира с подкрепа и съдействие по казуса на европейско ниво. Към момента Гърция е защитила над 100 продукта по европейската схема, включително гръцкото сирене „Фета“, а ние имаме само 2 защитени продукта – българското розово масло и горнооряховски суджук.

„Белла България“ се срещна с бъдещите специалисти в хранителната индустрия

„Белла България“ представи възможностите за професионален старт и кариерно развитие в хранителната компания на „Кариерен бизнес форум“
Целта на кариерния форум беше да срещне бъдещите специалисти в хранителната индустрия, настоящите студенти от Университета по хранителни технологии и ученици от специализираните гимназии, подготвящи кадри за отрасъла, с представителите на бизнеса и да даде възможност за пряк контакт и договаряния.
„Белла България“ предложи целогодишно стажове и практикуми в сферата на производството на храни. Хранителната компания подпомага младите хора в професионалната им ориентация. Освен че стават част от реална работна среда, в компанията стажантите се обучават под менторството на висококвалифицирани експерти с международен опит, участват в различни корпортивни проекти, преминават през множество вътрешни обучения. В края на стажа си, в зависимост от показаните резултати и свободни позиции, стажантите получават и предложение за работа.
Специализирана програма за помощ на млади ХВП специалисти улеснява достъпа им до реалната производствена среда. Студентите имат възможност да се срещнат и разговарят с водещи R&D експертите,  експерти в сферата на технологиите и иновациите в хранителната индустрия, да се докоснат до най-модерните производствени практики и ноу-хау, което им помага да получат по-пълна представа за естеството на бизнес процесите.

ДКСБ:Престижните фирми на пазара предлагат добри сирена

Престижните фирми на пазара предлагат добри сирена, които не са по-лоши от много известни световни образци. Има реномирани производители, които имат реномирани параметри в качеството, заяви председателят на Държавната комисия по стокови борси и тържища Владимир Иванов.
Ясно е, че като видиш едно сирене на цена 5 лева,  то няма как да бъде хубаво и да е по БДС.   Трябва да се следи дали един продукт е по българските държавни стандарти. Цените варират около 11 лева за кашкавалите и около 6 лева за сирената като средно базисно качество.  Съществуват български мандри, които произвеждат много хубаво висококачествено сирене, което извеждат на чужди пазари успешно, но и цената е различна, коментира експертът.
Според него пазарът ще се стабилизира около това, което наблюдаваме в момента. Развитие в сектора има, пазар има, възможности има, остава само сериозна работа.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия