Учени създадоха светещи в тъмнината прасета

Изследователи от Южно-Китайския аграрен университет са създали зеленикави прасета, които излъчват зелена светлина в тъмното.
Учените са инжектирали в ембриони флуоресцентен протеин от медузи, в резултат на което прасетата са се родили със специалната способност да светят в тъмното. В същото време учените твърдят, че тази способност на животните е възникнала като страничен ефект в хода на експеримент, който е насочен  към създаване на лекарства за хора страдащи от вродени заболявания.
Зурлите, крачетата и езиците на прасенцата стават зелени под ултравиолетова светлина, което показва, че технологията за отглеждането на трансгенетични прасета вече е в напреднал, функционален стадий на развитие. Китайските специалисти усъвършенствали технологията посредством ядрен трансфер на соматични клетки.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Искам коректни отношения със земеделския бранш. Заедно да си направим...

Пазари, борси, цени

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

Великотърновската пивоварна „Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел. Тя...

Хранителна индустрия

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров откри  68-та среща на Консултативния съвет на...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия