Устойчивост, дигитализация и прозрачност са приоритетите на GS1 в Европа през 2021 година

GS1 България информира за резултатите от провеждането на ежегодната среща на Националните организации, членове на GS1 в Европа в нетрадиционен формат – виртуално и на живо, поради пандемията от COVID-19.

Традиционно форумът се провежда всяка година в различна европейска държава и в него участват представители от 47 национални организации GS1 от Европа и Азия. Въпреки неблагоприятните обстоятелства, новият формат на провеждане на събитието позволи в него да се включат повече участници - както национални организации, така и представители на бизнеса. Според данни на GS1 в Европа са участвали представители на 130 фирми, а общият брой на присъстващите онлайн е надхвърлил 700 души.

През 2020 г. GS1 в Европа отбелязва своята 15-годишнина. Председателят на организацията Франсоа Дюпре многократно акцентира поставените приоритети, на които бяха посветени различните сесии: глокализация*, устойчивост, дигитализация и прозрачност.

Относно глобализацията или метафорично казано, как да се създаде глобална рецепта, използвайки местните  ресурси, своята гледна точка споделиха Крис Гарднер, търговски директор на eBay, Бруно Гадал, директор по стандартизацията в DPDgroup, Валтер Трезек, вицепрезидент на работна група за е-логистика към Ecommerce Europe, представители на Френските митници и Нуно Бенто, един от създателите на платформата MXMove.

Cпоред Крис Гарднер, в глобален план развитието на онлайн търговията среща нужда от стандартизирани решения с цел улесняване на процесите и повишаване удовлетвореността на клиента. В условията на пандемия 70% от търговците са отчели увеличение на продажбите. Броят на продуктите за продажба в платформата е 1,5 милиарда. Особено важни фактори за успех са оптимизацията на „листингите“, предлагането на пълната гама от даден продукт и качеството на информацията. За листването на продукти в еBay се изисква GTIN.

За новата ДДС Директива на ЕС и какво е необходимо да се направи, за да бъдат изпълнени свързаните с нея изисквания, говориха представителите на Френските митници. Изменения в Директива ЕС 2447/2015  предвижда да се плаща ДДС за всички стоки, които се внасят в Европа, независимо от тяхната стойност, дори да става дума за много малки суми. Съгласно чл. 221, параграф 4 компетентната митническа служба за заплащането на данъка и митото трябва да бъде разположена в държавата-членка, където е крайната точка за доставката на стоката. Това налага реорганизация на всички свързани процеси в Европа, в т.ч. във всяка страна да има възможност да се подават електронни митнически декларации или да се изготвят документи за транзит, ако стоките минават през европейска страна на път към крайната точка на доставка извън Европа. Ако стоката не е продадена директно от продавача, а през платформа, платформата става задълженото лице по ДДС. За ефективното проследяване и деклариране на пратките е необходимо да се използва единна идентификация. Разработен е IOSS механизъм (Import One Stop Shop)/електронна система, който не е задължителен и техническата спецификация за него ще излезе през март 2021г. От август 2020 Френските митници работят заедно със заинтересованите страни за създаването на нова електронна система, което да помогне да бъдат изпълнени изискванията на Директивата,  влизаща в сила от 1 юли 2021г. Данните за декларацията ще бъдат еднакви във всички страни, вероятно ще има разлика в използваните технологии, което за пореден път доказва нуждата от стандарти за осигуряването на оперативна съвместимост и гладко протичане на процесите.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Мария Габриел: Европейският научноизследователски съвет дава стимули за развитие на новаторските идеи на българските учени

Мария Габриел: Европейският научноизследователски съвет дава стимули за развитие на новаторските идеи на българските учени

Понеделник, 23 Ноември 2020

Европейският научноизследователски съвет (EuropeanResearchCouncil, ЕНИС), който е в ресора на българския еврокомисар Мария Габриел,...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Удължават се сроковете за прием на заявления за хуманно отношение към свине и за погасяване на кредити на земеделски стопани

Удължават се сроковете за прием на заявления за хуманно отношение към свине и за погасяване на кредити на земеделски стопани

Вторник, 10 Ноември 2020

Държавен фонд „Земеделие“ взе решение за удължаване на сроковете за прием на заявления по...

Компании, Събития, Анализи

Преходът към зелена икономика и заетост в България – посока, цели, политики, възможности и предизвикателства“

Преходът към зелена икономика и заетост в България – посока, цели, политики, възможности и предизвикателства“

Понеделник, 23 Ноември 2020

Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) и WWF България, българският клон на Световния фонд за дивата...

Реколта, Пазари, Цени

Русия продължи ембаргото върху западни хранителни стоки до края на следващата година

Русия продължи ембаргото върху западни хранителни стоки до края на следващата година

Неделя, 22 Ноември 2020

Президентът Владимир Путин е подписал указ за новия срок. Забраната се отнася най-вече за хранителни...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Общата подкрепа за производителите на картофи през 2020 г. е в размер на 3706, 62 лв./ха

Общата подкрепа за производителите на картофи през 2020 г. е в размер на 3706, 62 лв./ха

Петък, 20 Ноември 2020

Общата подкрепа за производителите на картофи през 2020 г. е в размер на 3706,...

Иновации, Обучение, Агросвят

Digital Preview - растенията се превръщат в строителни материали. Избор на дизайн, мотивиран от желанието за контакт с природата

Digital Preview - растенията се превръщат в строителни материали. Избор на дизайн, мотивиран от желанието за контакт с природата

Петък, 13 Ноември 2020

 Използването на растителни материали вместо цимент и синтетични материали се налага все повече.  Приказката...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.