Coca-Cola Co отчете спад с 28% на тримесечните си приходи

Coca-Cola Co отчете спад с 28% на тримесечните си приходи, тъй като продажбите на газираните напитки на компанията бяха ударени от затварянето на ресторанти, зали и спортни съоръжения поради блокадите с цел ограничаване разпространението на новия коронавирус.

Производителят на Diet Coke, Fanta и Sprite генерира около половината от приходите си, като продава безалкохолни напитки и концентрати на ресторанти и зали, като McDonald's Corp и AMC Entertainment Holdings Inc, но повечето от тях трябваше да затворят.

Съотношението между произведената и продадената продукция, ключова мярка, която показва търсенето, е намаляло с 16%, като само при продуктa Coca-Cola спадът е от 7%, а при другите газирани безалкохолни напитки се наблюдава 12-процентово понижение.

Конкурентът на компанията PepsiCo Inc също отчете спад в продажбите на напитки, но увеличаването на консумацията на снаксове в домашни условия спомогна да надмине прогнозите за тримесечните си приходите.

Нетната печалба, който се дължи на акционерите на производителя на напитки, е спаднала до 1,78 милиарда долара, или 41 цента на акция, от 2,61 милиарда долара или 61 цента на акция, година по-рано.

 

Средната цена на палмовото масло продължава да се покачва

 FOB цените на зърнените култури в Черноморския регион вървят надолу,но забавянето  на жътвата в Русия поддържа цените с 10%  нагоре на годишна база. FOB цените от Украйна към края на м.юли са:хлебна пшеница- 205 US$/т, ечемика- 183 US$/т, фуражна пшеница- 198 US$/т.При царевицата FOB цената е 181 US$/т.

Международна търговия

 Пшеница,евро/тон (Мексиканскизалив)188,76176,31-3%Ечемик, евро/тон (На мястоМинеаполис) 105,6771,42-46% Царевица, евро/тон (Мексиканскизалив)135,20131,50-24% Слънчогледово олио,  вро/тон (Мексиканскизалив) 673,76686,06+7%

USDA предвижда световна реколта с пшеница с 0,5%нагоре в сравнение с 2019г.от 769 млн.т.,а при ечемика да има с 0,5% спад до 155 млн.т.По наблюдения на JRC-Marsна ЕК, средните добиви от пшеница в ЕС се очаква да паднат с 7,6%  USDA прогнозира спад на количествата в ЕС с10%) на годишна база

USDA излиза с висока прогноза за пролетници–царевица и слънчоглед. Рекордни равнища се очаква и при двете култури в световен план- 1,16 млрд.т.и 57млн.т. Въпреки добрите прогнози за слънчогледа, FOB цените на слънчогледово олио от Украйна стоят на 4 годишен връх от 785 US$/т.

Средната цена на палмовото масло продължава да се покачва и от 590 US$/т през м.юни стига 660 US$/т през м.юли.При възстановяване на хорека канала в световен план цените на палмовото масло ще се повишат допълнително въпреки силното предлагане

Над 150 различни марки и стилове пиво се произвеждат в България

Над 150 различни марки и стилове пиво се произвеждат в България, като в страната оперират три големи компании и 28 малки и средни предприятия. 96% от консумираната у нас бира е на  членовете на Съюза на пивоварите . В тази статистика  влизат и 8 лицензионни марки, които включват  световни брандове бира на мултинационални компании, съобщиха от браншовата организация.

Пазарните данни на СПБ показват, че продажбите на бира  за 2019 г. са  5.4 млн. хектолитра, като през миналата година портфолиото на пивоварните компании се е разширило с 25 нови марки и асортимента бира. При опаковките обновяването включва 40  кенове и бутилки с нови визии и с по-леко тегло с цел намаляване на екологичния отпечатък на пивоварния бранш.  

Над 10 млн. литра е консумираната безалкохолна и нискоалкохолна бира у нас през 2019 г., като тенденцията е всяка година този обем да расте. От всички алкохолни индустрии пивопроизводството е единственото, което  позволява продуктът да бъде с 0% алкохол. Това дава широки възможности да бъдат удовлетворени изискванията на все повече потребители. В страните от ЕС като осреднената стойност сегментът на безалкохолните бири е 3%.

Според отчета на Агенция ,,Митници”, постъпленията от акциз за бира за 2019 г. са 78.8 млн. лева - с 2.7% под предходната 2018 г., което кореспондира и на лекия спад в обема на реализираното пиво.  Сериозни остават капиталовите инвестициите в бранша на обща стойност 42 милиона. лева за реновиране на производствената база и въвеждането на зелени безотпадни технологии за опазване на околната среда. За периода 2015-2019 г. общо инвестициите на членовете на СПБ в дълготрайни материални активи надхвърлят 212 млн. лева.

За съжаление, поради кризата с Ковид-19, тази година положителните тенденции в пивоварната индустрия са твърде различни. Очаквано, наливното пиво, т.е  кеговете, са със силен спад и за шестмесечието на тази година са едва 2% от бирения пазар. Поради намалената покупателна способност на потребителите, стагнираната реализация през заведенията, силно намалелия туристически поток, сегментът на стъклените бутилки също намалява, а на пластмасовите - се увеличава. Запазва се обаче тенденцията за увеличаване на продажбите в кенове.

Пандемичната 2020 г. постави бизнеса и хората пред редица предизвикателства. За това не е изненада, че за първото шестмесечие на 2020 г. продажбите на бира през заведенията  драстично намаляха с около 60 %, докато обемите, реализирани през  магазинната мрежа са почти на нивата от миналата година. Въпреки кризисната обстановка и сериозния спад в оборотите, в предприятията, членове на Съюза на пивоварите, няма освободени работници и служители,  което и синдикати, и работодатели с гордост всеки път подчертаваме. Точно преди 3 седмици  със Заповед на министъра на труда и социалната политика Браншовият колективен трудов договор за пивоварния сектор беше разпрострян върху всички производители на бира и малц в страната за шести път.  По този начин в бранша не се допуска социален дъмпинг и за абсолютно всички работещи се гарантират коректни трудови практики, безопасни условия на труд и достойно заплащане.”,  коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ.

В пивоварната индустрия работят 2 100 души. Поради сложната технологичност на процесите и въвежданите ежегодно иновации, в бирените компании  от всички заети лица, 510 са мениджъри и специалисти с висше образование.  780 човека са приложни специалисти с  бакалавърска степен и техници с най-висока професионална квалификация.  В групите на помощния административен персонал, машинните оператори и квалифицираните работници са заетите 780 човека.  Едва 30 души са с професии, неизискващи специална квалификация.

Бизнес  резултатите  не са единственият показател за развитието на пивоварния бранш. Като при всички бързооборотни стоки, отношението на потребителя към продуктовата категория  е ключово за успеха на индустрията. Според национално представително проучване от юни тази година, през лятото  бирата е най-често консумираната напитка след водата. Всеки втори българин  (55% от респондентите) твърди, че пие бира поне веднъж седмично.  

За 36% от сънародниците ни пивото е подходящо за тях питие, като при активните консуматори това мнение изразяват  60%. Всеки пети българин счита, че бирата е съвременен и модерен продукт, а при хората, пиещи кехлибарената напитка поне 1 път седмично, това е виждането на всеки 3-ти. Най-големите биролюбители са на възраст 30-39 г. и 40-49 г., а най-често бира  се консумира в Русе – 14 пъти месечно, в Плевен -12 пъти, във Варна – 11 пъти Пандемията не отказва пивоварния бранш и от инициативите  за социална отговорност. През м. юли т.г. Съюзът на пивоварите участва в национални конкурси за най-добри комуникационнии и КСО  проекти, където  получи две престижни отличия за превантивната си кампания ,,Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”. Благодарение на партньорствата с публични институции и НПО , в кампанията вече са се включили над 55 000 участника от 18 области на страната.

Възобновяват проверките за качеството на сиренето и на кашкавала в магазините

Българската агенция по безопасност на храните  заедно с потребителски организации и асоциации на млекопреработвателите възобновяват проверките за качеството на сиренето и на кашкавала в магазините

По време на пандемията те бяха временно преустановени. Днес беше направена внезапна проверка за наличие на растителни мазнини в млечните продукти в един от магазините на голяма търговска верига.

Резултатите от проверката ще станат ясни най-късно до седмица, обясни д-р Райна Иванова, експерт в Българската агенция за безопасност на храните.

Проверяваме дали има вложени немлечни мазнини, дали има вложена палма. Дали отговаря по водно, сол, масленост сухото вещество и дали има замърсяване с микроорганизми. За млечните продукти специално, за сирената, кашкавала, изискването е да няма листерия в предварително опакованите, да няма салмонела и стафилококови ентеротоксини“, заяви експертът.

Средният добив от лавандула тази година достига 534 килограма

Средният добив от лавандула тази година достига 534 килограма. Земеделските стопани в Добричка област произведоха 33 540 тона реколта от лавандула.

 Общо площите с лавандула в региона са 78 530 декара, като младите насаждения все още не са плододаващи.През миналата стопанска година в Добричка област бяха добити 46 700 тона цвят от ароматното растение при среден добив 647 килограма.
Регионът в последните години се утвърди сред големите производители на лавандулово масло, което намира широко приложение в парфюмерията, козметиката и фармацията.

От лавандуловите масиви пчеларите добиват ароматен мед.

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

С Т А Н О В И Щ Е: До г-жа Десислава Танева Министър на земеделието, храните и горите

С Т А Н О В И Щ Е: До г-жа Десислава Танева Министър на земеделието, храните и горите

Понеделник, 10 Август 2020

  От Светлана Боянова – Председател на Управителния съвет на Сдружение с нестопанска цел...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Свиневъдният бранш ще получи 15 млн. лв. държавна помощ за реализиране на доброволно поети ангажименти за хуманно отношение към свине за 2020 г.

Свиневъдният бранш ще получи 15 млн. лв. държавна помощ за реализиране на доброволно поети ангажименти за хуманно отношение към свине за 2020 г.

Четвъртък, 30 Юли 2020

 Свиневъдният бранш ще получи 15 млн. лв. по държавна помощ „Помощ за реализиране на...

Компании, Събития, Анализи

Анализ на почвено-климатичните условие за отглеждане на слънчоглед у нас изработи Институтът по аграрна икономика

Анализ на почвено-климатичните условие за отглеждане на слънчоглед у нас изработи Институтът по аграрна икономика

Понеделник, 10 Август 2020

Институтът по аграрна икономика  към Селскостопанска академия показва потенциала на географско-информационните системи (ГИС, изработването...

Реколта, Пазари, Цени

 Coca-Cola Co отчете спад с 28% на тримесечните си приходи

Coca-Cola Co отчете спад с 28% на тримесечните си приходи

Понеделник, 10 Август 2020

Coca-Cola Co отчете спад с 28% на тримесечните си приходи, тъй като продажбите на...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

От 19 август започва прием по подмерки COVID 1 и COVID 2

От 19 август започва прием по подмерки COVID 1 и COVID 2

Понеделник, 10 Август 2020

ДФ „Земеделие“ отваря от 19 август до 21 септември 2020 г. прием на заявления...

Иновации, Обучение, Агросвят

Фондът за иновации на ЕК ще финансира мащабни проекти в сферата на нисковъглеродните технологии

Фондът за иновации на ЕК ще финансира мащабни проекти в сферата на нисковъглеродните технологии

Неделя, 09 Август 2020

Фондът за иновации на Европейската комисия обяви началото на първи етап за набиране на...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.