Заместник-министър Джиков: Работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България

В Министерството на земеделието работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България. Това заяви заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков на среща по проект „Модернизация на туристическите услуги в България чрез виртуална реалност, дигитални туристически маршрути и широко социално включване през съвременните IT решения“, която се проведе в края на миналата седмица. В дискусията участваха министърът на туризма д-р Илин Димитров и ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров. 

Аграрният заместник-министър посочи, че виненият туризъм дава живот на много селски общини и на регионите като цяло. Той коментира още, че при него посетителите не просто търсят дегустация на вино, но те посещават и културно-исторически забележителности, отсядат и в места за настаняване, търсят и други търговски обекти. По думите му страната има и много добри условия за ловен туризъм, който има потенциал за привличане на гости от цял свят.  

„Инициативата за създаване на дигитална карта и маршрути е изключителна, защото отваря нови хоризонти в няколко отрасъла. Надявам се работата по този проект да продължи и след мандата на служебния кабинет, защото е интересен и важен за бизнеса“, посочи още земеделският заместник-министър.

Тодор Джиков информира, че в момента се работи по организацията за участие на страната ни в едно от най-големите винени изложения „ПроВайн“. Той уточни, че форумът e изцяло „Бизнес за бизнеса (B2B)“, като предоставя възможност на родните производители да сключват директни договори за продажба.

„Министерството на земеделието разработва и маркетингова стратегия за развитие на българските винопроизводители в различните сегменти с три годишен хоризонт“, съобщи заместник-министър Джиков. Той уточни, че се търсят и възможности за нейното финансиране, като в този период се очаква тя да покаже своята ефективност за популяризиране на сектора и за намиране на нови пазари. Заместник-министърът допълни, че предвид икономическите турболенции е нужно да се обмислят и варианти родни продукти да се представят на азиатските пазари, където ситуацията е по-стабилна.

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Селскостопански роботи в светлината на прожекторите на FIRA в Тулуза

Селскостопански роботи в светлината на прожекторите на FIRA в Тулуза

Вторник, 17 Януари 2023

FederUnacoma, италианската асоциация на производителите на селскостопански машини, ще присъства като златен партньор на...

Реколта, Пазари, Цени

Благодарение на държавните стимули, търсенето на агротехника в Италия остава високо

Благодарение на държавните стимули, търсенето на агротехника в Италия остава високо

Четвъртък, 19 Януари 2023

Продажбите са намалели в крайния баланс за миналата година за всички основни видове селскостопански...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Отпускат се 8 млн. лева за зимни пръскания през 2023 г.

Отпускат се 8 млн. лева за зимни пръскания през 2023 г.

Петък, 13 Януари 2023

Управителният съвет на Държавен фонд „Земеделие“ (УС на ДФЗ) утвърди годишен финансов ресурс за...

Иновации, Обучение, Агросвят

Аграрен университет- Пловдив инициира създаването на регионален хъб за биоикономика- Пловдив

Понеделник, 23 Януари 2023

На 20.01. 2023 се проведе втора среща на бъдещия регионален хъб за биоикономика- Пловдив....






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.