Новини

Сиренето и кашкавалът поскъпват

Кашкавалът и сиренето поскъпват. Суровината в момента е 4 пъти по-малко и млекопреработвателите не могат да компенсират. Те продават продукция, която е с много по-голяма себестойност, алармират от Асоциацията.
Пакетчето масло на едро поскъпна с 20 стотинки. На щанда в магазина 125 грама - струва средно между 2.80 и 3.20 лв. В момента на едро кг сирене се продава за около 6 лв., а кг кашкавал за над 10 лв. Когато млякото е малко - най-голямото предизвикателство е да се запази качеството, защото рецептата остава същата, коментират производителите.

Според тях ще дойде време, в което въобще няма да има българско мляко - а оттам и български продукти. Много от стопанствата изчезват, защото субсидията е много малка. Всичко, което ядем в нашия регион е от Гърция, от Македония, от Турция.

У нас годишно се произвежда около 1 млн. литра сурово мляко. Средно годишно консумираме 58 хиляди тона сирене и 34 хиляди тона кашкавал. Това означава, че средно всеки българин през миналата година е изял 9 кг сирене и 5 кашкавал.

Цената, на която се продава литър мляко сега, е 60-65 ст. И тъй като сметката не излиза, стопаните - стават все по- малко. Литрите мляко, които тръгват от фермите към мандрите, - също. Вдигнаха се и разходите - в това число горивата, тока, които са основни енергийни суровини за бранша, В ЕС суровото мляко има ръст в цените около 1,5-2 % само на месечна база и най-чувствително това се усеща при маслото, обясни Димитър Зоров от Асоциацията.

Международна конференция „Биологичното земеделие в България отново на кръстопът“ ще се проведе в Пловдив

На 22 февруари 2019 г. в зала „България“ на Международния панаир в Пловдив ще се проведе Международна конференция на тема „Биологичното земеделие в България отново на кръстопът“.
Организатори на форума са Министерството на земеделието и храните, Българска асоциация „Биопродукти“ и Фондация за биологично земеделие „Биоселена“.

Международната конференция ще се проведе в два основни панела: „Предизвикателството Пестицидни остатъци“ с модератор проф. Владислав Попов от Аграрния университет в Пловдив и „Науката в помощ на производителите“ с модератор Тенчо Христов от фондация „Биоселена“.

Форумът ще бъде открит от проф. Христина Янчева, ректор на Аграрния университет в Пловдив, а участие в дискусиите ще вземат експерти, представители на сертифициращи организации от България и Германия, на Селскостопанска академия, както и на водещи организации от Европа в областта на биологичното производство.

Албена Симеонова, председател на Българска асоциация „Биопродукти“ ще коментира темата за възможните рискове и последствия за биологичните фермери от промените в Наредба 5.

“Вила Ямбол” разширява портфолиото си с три тероарни вина

“Вила Ямбол” разширява портфолиото си с три тероарни вина, произведени от специални лозови масиви от микрорайони, които дават уникален почерк на виното.

Избата управлява около 10 000 дка лозя – около района на Ямбол и Айтос. Работи с най-популярните и обичани сортове в България: Шардоне, Совиньон Блан, Мускат, Сира, Мерло, Каберне Совиньон, Мавруд и реализира продуктите си в над 20 страни.

Най-старата винарна в Южна България отбеляза празника на лозарите и винарите с голямо тържество. Основно вдъхновение за екипа на избата са именно традициите, които регионът има в правенето на вкусни вина, затова винарната кръсти една от марките си Kabile на името на историческата местност край Ямбол.

„Вината ни от реколта 2018 година се получиха много пивки и вкусни. Природата беше на наша страна, реколтата 2018 бе с добро качество, а екипът ни от агрономи и технолози дадоха всичко от себе си, за да произведат страхотни напитки. Инвестициите в модерна техника, навременните агротехнически мероприятия още на лозето и прилагането както на класически, така и на най-модерните практики, които сме видели по света, дават възможност да правим вина със световно качество и с отлично съотношение спрямо цената си, заяви Красимир Аврамов, изпълнителен директор на „Вила Ямбол”

Хубавото вино се прави от хубаво грозде, а ние го имаме. Освен това се стараем добива да не е прекалено висок, да не минава 1 тон от декар. Гледаме много сериозно на обработването на нашите лозя – още от пръскането, от рязането. Освен от агрономите, те се следят и от нашите технолози. Винаги берем при постигната технологична зрялост. Белите ни лозя са в айтоския район, а червените са в Ямболско. Можем да да преработим над 30 млн.килограма грозде годишно, като ползваме и нашата винарна в Стралджа, каза Аврамов.

Хранителните продукти и безалкохолните напитки са се увеличили с 1.6%

Хранителни продукти и безалкохолни напитки са се увеличили с 1.6%. Намаление има при алкохолните напитки и тютюневите изделия /с 0.2%/, сочат данните от НСИ.

Според хармонизирания с ЕС индекс на потребителските цени годишната инфлация за януари 2019 г. спрямо януари 2018 г. е 2.2%.През януари цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец за хранителни продукти - увеличение с 2.1%.

По-високите разходи пресмятат и месопреработвателите. Между 13 и 15 % от цената на всеки колбас на щанда идва от тока, изчисляват от бранша. Увеличение при колбасите e с около 5 % от крайната цена. Ако един колбас струва 10 лв, то увеличението e с около 50-60 стотинки

Цените на продуктите, участващи на пазара, се определят по конкурентни закони. Държавата има една единствена роля – да създаде конкурентноспособна среда. Тя трябва да регламентира контрол на качеството. С развитието на икономиката трябва да се покачват и заплатите на хората.

Пощенска банка стана „Работодател на годината“

За втора поредна година Пощенска банка получи голямата награда „Работодател на годината“ от престижния конкурс за Employer branding у нас, организиран от b2b Media. Отличието е за цялостната стратегия на финансовата институция за изграждане на работодателска марка с перспектива за успешно привличане, управление и задържане на таланти. Тя включва различни дейности за управление, подобряване на работната среда, възможности за професионално развитие и ангажиране на служителите в проекти и кампании в подкрепа на обществото и за подобряване състоянието на околната среда.

„Щастливи сме, че нашите постоянни усилия да създадем вътрешна култура на доверие, уважение, креативност и иновативно мислене с всички наши дейности в програмата ни за employer branding бяха оценени високо. Да получиш най-голямото отличие за втора поредна година, в най-оспорваната категория и сред повече от 20 силни участници е голяма чест, отговорност и признание за работата на целия ни екип. Наградата е и доказателство, че продължаваме успешно да се развиваме и да сме сред най-добрите места за работа у нас“, коментираха от Пощенска банка.

Финансовата институция непрекъснато развива програмата, като включва разнообразни и допълващи се активности, насочени към всички хора в организацията. Офис средата в Пощенска банка е създадена така, че да отключва креативността и нестандартното мислене. Работи се в помещения с модерен интериорен дизайн, обособени криейтив зони за творчество и места за спорт и отдих. Сред множеството реализирани проекти през последната година са състезанието „Идейно“, вътрешната инициатива „Герои в зелено“, отборното участие в най-голямото благотворително щафетно бягане Postbank Business Run, участието в инициативата „Гордея се с труда на моите родители“ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН и партньорството със СофтУни. То има за цел да подпомогне кариерното развитие на бъдещите експерти в дигиталната сфера, които искат да се развиват в България, а служителите на институцията да надградят своите умения в един от най-модерните университети.

Наградите на b2b Media оценяват и отличават компаниите за техните високи постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на работодателския бранд, насърчават иновациите в управлението на талантите и новите успешни стратегии в областта на човешките ресурси. Тази година журито имаше нелеката задача да оцени близо 100 заявки на почти двоен брой участници спрямо миналогодишното издание, сред които компании от финансовия, телеком и IT сектор, бързооборотните стоки и консултантските услуги.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Изявление на комисар Кириакиду по време на посещението й в България

Изявление на комисар Кириакиду по време на посещението й в България

Thursday, 17 June 2021

По време на посещението си в България комисарят по въпросите на здравеопазването и безопасността...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Ще бъде изготвен анализ за недопускане разпространението на Африканска чума по свинете

Ще бъде изготвен анализ за недопускане разпространението на Африканска чума по свинете

Friday, 11 June 2021

За да се гарантира биосигурността във фермите, ще разпоредя изготвяне на анализ от Центъра...

Компании, Събития, Анализи

Заместник-министър Неделков ще открие деветия национален събор на овцевъдите

Заместник-министър Неделков ще открие деветия национален събор на овцевъдите

Thursday, 17 June 2021

Заместник-министърът на земеделието, храните и горите доц. д-р Крум Неделков ще открие Националния събор...

Реколта, Пазари, Цени

Предизвикателствата пред онлайн магазините

Предизвикателствата пред онлайн магазините

Wednesday, 16 June 2021

  Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

До 11 юни се подават заявления за кампанията за Директни плащания за 2021 г.

До 11 юни се подават заявления за кампанията за Директни плащания за 2021 г.

Wednesday, 09 June 2021

Остават два дни за подаване на заявления за кампанията за Директни плащания за 2021...

Иновации, Обучение, Агросвят

Мария Габриел: Иновациите, науката и образованието са движеща сила за устойчива екосистема на творческите и културни индустрии

Мария Габриел: Иновациите, науката и образованието са движеща сила за устойчива екосистема на творческите и културни индустрии

Thursday, 17 June 2021

Българският еврокомисар Мария Габриел е на двудневно работно посещение в Португалия, в рамките на...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.